پیشرفت 70 درصدی نیروگاه سوم برق پالایشگاه آبادان

آبادان _ شانا _ گروه پالایش و پخش: رئیس خدمات فنی و مهندسی شرکت پالایش نفت آبادان از پیشرفت 70 درصدی نیروگاه سوم برق پالایشگاه آبادان خبر داد و گفت: این میزان پیشرفت فیزیکی از ابتدای انجام طرح مطالعاتی از 18 ماه پیش تا کنون محقق شده است.

عبدالحمید تقی‌زاده در گفت وگو با خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب افزود: نیروگاه سوم برق و بخار این پالایشگاه دارای هفت ژنراتور 30 مگاواتی است که در شرایط عادی 210 مگاوات برق تولید می کند؛ این طرح با هزینه 70 میلیون یورو (اعتبار ارزی) و 640 میلیارد ریال (اعتبار ریالی)، ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: هر یک از ژنراتورهای این نیروگاه 50 تن بخار با فشار 60 پوند و با قابلیت برگشت در مدار، تولید می کند؛ بخار تولید شده، نیاز فاز 2، فاز 3 و بخار آب مدار بسته پالایشگاه را تامین می کند.

تقی زاده تصریح کرد: احداث و راه اندازی نیروگاه سوم برق و بخار پالایشگاه آبادان و شتاب در اجرای این پروژه در مدت کوتاه از جمله افتخارهای صنعت نفت کشور است؛ با راه اندازی و بهره برداری از این پروژه که طبق برنامه زمانبندی شده در سال 1389 انجام می شود، پالایشگاه آبادان از نظر تامین انرژی مورد نیاز خود بی نیاز خواهد شد.

وی یادآور شد: هم اکنون روزانه 40 مگاوات برق در پالایشگاه آبادان تولید می شود؛ بهره برداری از این پروژه، پالایشگاه آبادان را به جایگاه اصلی و پیشین خود می رساند که تامین کننده برق بسیاری از شهرهای استان خوزستان بود.

 

کد خبر 145384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =