شانا _ گروه بین الملل: خبرگزاری رویترز گزارش داد در پی کاهش تقاضای گاز در اروپا، روسیه به دنبال افزایش مناسبات انرژی خود با کشورهای آسیایی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت روسی گازپروم، بزرگ ترین تولید کننده گاز جهان قصد دارد با تاسیس یک دفتر در سنگاپور، مناسبات انرژی خود را در منطقه آسیا-اقیانوسیه گسترش دهد.

بنابر این گزارش، به دنبال تاکید و اصرار دولت روسیه برای روی آوردن به بازارهای رو به رشد آسیا، شرکت گازپروم تصمیم به افزایش مناسبات انرژی خود با کشورهای آسیایی گرفته است.

به همین منظور، شرکت گازپروم در دو ماه گذشته دفتر تجاری خود را در منطقه آسیا-اقیانوسیه به منظور آغاز فروش گاز طبیعی مایع شده (ال.ان.جی) در بازارهای تک محموله، خرید و فروش نفت خام و مواد هیدروکربوری تاسیس کرده است.

موسسه آی.یی (موسسه سرمایه گذاری بین المللی سنگاپور) جمعه گذشته (31 اردیبهشت) اعلام کرده بود: شرکت گازپروم یکی از 35 شرکتی است که به این موسسه بین المللی در سنگاپور پیوسته است.

بنابر اعلام این موسسه، مبادلات انرژی در سنگاپور سال گذشته میلادی از 362 میلیارد دلار نیز فراتر رفت.

بنابر این گزارش، شرکت گازپروم به طور متوسط ماهانه، دو محموله ال.ان.جی پروژه ساخالین را می فروشد و قصد فروش دو محموله دیگر را بر پایه قراردادهای بلند مدت دارد.

آرتور تایت، مدیر اجرایی شرکت گازپروم در امور بازرگانی و بازاریابی در سنگاپور گفت: میزان فروش ال.ان.جی این شرکت افزایش خواهد یافت و این فعالیت ها، اجرای عملیات‌های نقل و انتقال، فروش نفت خام و میعانات گازی را نیز برای این شرکت به همراه خواهد داشت.

کد خبر 154088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =