اجرای پروژه فاز 2 سراسری مخابرات در شمال غرب کشور

شانا _ گروه پالایش و پخش: با نصب دکل های مخابراتی و تجهیزات جدید در منطقه شمال غرب خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، تجهیزات لینک سراسری مخابرات از ری تا تبریز، ارومیه، میاندوآب، مراغه، سراب و اردبیل برقرار خواهد شد.

به گزارش شانا، معاون مخابرات منطقه شمال غرب شرکت خطوط لوله و مخابرات، از نصب دکل های مخابراتی و تجهیزات جدید در این منطقه خبر داد و گفت: با نصب این تجهیزات لینک سراسری مخابرات از ری تا تبریز، ارومیه، میاندوآب، مراغه، سراب و اردبیل برقرار می شود.

محمود حاتمی افزود: همسو با اجرای پروژه فاز دو سراسری مخابرات شرکت، تجهیزات جدیدی همانند رادیوهای SDH نصب و راه اندازی می شود تا سیستم های دیجیتال جایگزین سیستم های آنالوگ قدیمی شود.

وی گفت: به منظور اجرای این پروژه در منطقه شمال غرب، 15 ایستگاه مخابراتی در مراکز انتقال نفت منطقه احداث شده است و در مراکز انتقال نفت اشتهارد، ابهر، ایده لو و قره چمن با توجه به وجود این ایستگاه ها، فقط تجهیزات جدید در آنها نصب می شود.

معاون مخابرات منطقه شمال غرب، افزایش 30 برابری ظرفیت ارتباطی، افزایش کیفیت انتقال صدا، امکان ارسال تصویر و داشتن ارتباط به صورت ویدئو کنفرانس را از جمله مزایای سیستم های دیجیتال برشمرد و گفت: با اجرای کامل فاز دو، پروژه دوربین های مداربسته حراست در این بستر اجرا خواهد شد، همچنین نیازهای حال و آینده شرکت های تابعه وزارت نفت را تا 10 سال آینده تأمین خواهد کرد.

حاتمی همچنین از برقراری لینک رادیوماکس و نصب مراکز تلفن آی پی بیس در تمام مراکز انتقال نفت منطقه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با برقراری این لینک، شماره های داخلی تمام مناطق حذف شده و ارتباط مناطق یازده گانه تنها از طریق پنج رقم امکان پذیر می شود.

وی افزود: با برقراری این لینک و ایجاد سیستم های مخابراتی دیجیتال، تلفن همراهی با شماره های پنج رقمی در اختیار مدیران و مسئولان قرار می گیرد و می توان با آنان در هر یک از مناطق یا مراکز انتقال نفت که حضور دارند تنها با شماره گیری پنج رقم ارتباط برقرار کرد.

خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌غرب یکی از مناطق عملیاتی یازده گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است.

انتقال خوراک نفت‌خام پالایشگاه تبریز و بخشی از خوراک پتروشیمی تبریز، انتقال فرآورده‌های سوختی استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، تامین و نگهداری همه سیستم‌های مخابراتی حوزه استحفاظی و خطوط رادیویی شرکت پتروشیمی و گاز، از جمله وظایف خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال غرب است.

کد خبر 193756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =