قرارگاه خاتم الانبیا در کنار شرکت های ایرانی سدهای تحریم را شکسته است

شانا _ گروه نفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در کنار دیگر شرکت‌های توانمند ایرانی در عرصه نفت و گاز سدهای تحریم‌های بین‌المللی را شکسته است.

معاون پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حاشیه آخرین روز از برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار شانا افزود: با وجود ایجاد مشکل به واسطه اعمال تحریم‌های بین‌المللی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در عرصه اجرای طرح‌های مختلف به ویژه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به عنوان رقیبی برای کشورهای صاحب نام در این زمینه‌ها، گام‌های مؤثری برداشته است.

سردار محمدرضا پورضیایی با بیان این که توانمندی‌های قابل توجهی در ساخت تجهیزات و ارائه خدمات در زمینه‌های یاد شده در شرکت‌های ایرانی ایجاد شده است، تصریح کرد: این شرکت (خاتم الانبیا) با قرار گرفتن در کنار دیگر شرکت‌های ایرانی توانسته است به بسیاری از نیازهای صنعت نفت ایران پاسخ گوید.

سردار پورضیایی با اشاره به توانمندی‌های قرارگاه خاتم الانبیا در خصوص اجرای طرح ها در زمینه‌های مختلف به ویژه نفت و گاز گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور در خصوص تحریم‌های بین المللی، قرارگاه به عنوان یکی از رقبای شرکت‌های خارجی موفق به دستیابی به خود اتکایی 97 درصدی در طراحی و مهندسی شده‌ است.

وی همچنین تأکید کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در اجرای طرح‌ها نیز به طور کامل خوداتکا و خودکفا شده است و تنها در بخشی از موارد تنها از بعضی شرکت‌های خارجی مشاوره می گیرد.

پورضیایی با بیان این که هم اکنون در فازهای مختلف پارس جنوبی شرکت‌های ایرانی فعالیت دارند، تصریح کرد: حضور شرکت‌های پیمانکار ایرانی برای پیشبرد اجرای این طرح‌ها نقطه قوتی برای صنعت نفت کشور به شمار می‌آید که حمایت همه جانبه از آنها می‌تواند منجر به عبور از سد تحریم‌های دشمنان شود.

وی تأکید کرد: با توجه به توانمندی ایجاد شده در شرکت‌های سازنده و ارائه کننده خدمات در زمینه نفت و گاز می‌توان انتظار داشت در آینده نزدیک این تجهیزات و خدمات به سایر کشورها نیز صادر شود.

کد خبر 203610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =