اطلاع رسانی در صدر فعالیت روابط عمومی های صنعت نفت است

شانا_ گروه پالایش و پخش: مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با تاکید بر انجام برنامه ریزی مناسب روابط عمومی ها برای سال 1393 گفت: اطلاع رسانی پیش از اعلام نیاز و درخواست از سوی جامعه، باید در صدر فعالیت های یک روابط عمومی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر اکبر نعمت اللهی صبح امروز (20 آذر) در گردهمایی سالانه روابط عمومی های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت:  زحمات و تلاش بخش بالادستی صنعت نفت در شرکت ملی پالایش و پخش و گاز دیده می شود و ارتباط این شرکت ها با مردم بیشتر از سایر بخش های صنعت است.

وی با بیان اینکه شرکت های ملی پالایش و پخش و گاز نباید به عنوان پاشنه آشیل صنعت نفت مورد هجوم رسانه ها قرار بگیرند، خواستار تقویت هرچه بیشتر روابط عمومی های این شرکت ها شد.

نعمت اللهی تصریح کرد: هم اکنون زمان این فرارسیده که عملکرد دولت در بخش های مختلف به گونه ای صحیح و شفاف به اطلاع جامعه برسد و این مهم جز با حضور پررنگ روابط عمومی ها امکان پذیر نخواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت درایت و تدبیر در انجام امور گفت: رویکرد روابط عمومی وزارت نفت باید نسبت به گذشته تغییر کند و این تغییر در بخش ارتباطات باید نقش پررنگ تری داشته باشد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت فعال سازی سایت های شرکت ها و ارتباط بیشتر با خبرنگاران را از راه کارهای مهم ارتقای روابط عمومی ها اعلام و تصریح کرد: کارشناسان روابط عمومی باید به عنوان مهندسان انسانی وظیفه مهم ارتباطات و اطلاع رسانی را به نحو مطلوب انجام دهند.

وی همچنین پیشنهاد تبدیل روابط عمومی های چهار شرکت اصلی به مدیریت را مطرح کرد و افزود: در صورت فعال تر شدن روابط عمومی ها، جایگاه آنها نسبت به گذشته ارتقا خواهد یافت.

نعمت اللهی همچنین از ارزشیابی روابط عمومی های صنعت نفت خبر داد و گفت: همه روابط عمومی های صنعت نفت بر اساس شاخص های تایید شده ارزیابی و رتبه بندی می شوند.

وی به برگزاری سمینار روابط عمومی های صنعت نفت در اوایل اسفند سال جاری اشاره کرد و گفت: با برگزاری این سمینار هم افزایی بیشتری میان همه روابط عمومی های صنعت نفت ایجاد می شود.

نعمت اللهی گفت: بر اساس تاکید وزیر نفت مبنی بر اطلاع رسانی شفاف و صحیح اخبار صنعت نفت، اداره کل روابط عمومی وزارت نفت و به تبع آن شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) نقش برجسته ای در این امر خواهند داشت.

وی به روند بهبود کیفیت شانا اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی ها و تحولات اخیر در این بخش، در آینده نزدیک شاهد تنوع و کیفیت بیشتر اخبار شانا به عنوان خبرگزاری رسمی وزارت نفت بیش از گذشته خواهیم بود.

کد خبر 210444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =