عملیات اجرایی احداث موزه نفت مسجدسلیمان ازسرگرفته می شود

اهواز _ شانا _ گروه نفت: عملیات اجرایی ساخت موزه نفت مسجدسلیمان با دستور وزیر نفت به زودی از سرگرفته می شود.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با اعلام این خبر افزود: بیژن زنگنه وزیر نفت در دستور العملی بر احداث سه موزه در شهرهای تهران، آبادان و مسجدسلیمان تاکید کرد.

پیرامون با بیان این که احداث پارک موزه نفت مسجدسلیمان یکی از پروژه هایی است که در گذشته از سوی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران مصوب شده بود، تصریح کرد: اجرای این پروژه به دلایل مختلفی متوقف شده بود اما با دستور وزیر نفت کارهای اجرایی پروژه دوباره پس از انجام تشریفات قانونی آغاز خواهد شد.

بر پایه این گزارش، دی ماه امسال با دستور وزیر نفت کارگروهی متشکل از صاحب نظران برجسته، برای راه اندازی سه موزه نفتی در شهرهای مسجدسلیمان، آبادان و تهران  تشکیل و قرار شد با سازمان های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این زمینه هماهنگی شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: اجرای این پروژه در گذشته در اختیار مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بود اما برای شتاب بخشیدن به اجرای این پروژه (که یکی از خواسته ها و مطالبه های عمومی است) به دنبال آن هستیم تا مدیریت اجرای پروژه به شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان واگذار شود. 

نخستین چاه نفت در خاورمیانه در سال 1287 خورشیدی در مسجدسلیمان به تولید رسید و این شهر در ردیف نخستین شهرهای نفتی جهان است.

در این منطقه تاسیسات و کارخانه های متعددی از جمله، نخستین چاه نفت خاورمیانه، کارخانه گوگرد سازی، کارخانه تقطیر، پالایشگاه بی بیان، نخستین چاه پیچ و مهره ای گازی خاورمیانه، نخستین نیروگاه تولید برق کشور و چشمه های نفتی سی برنج وجود دارد که برای احداث پارک موزه نفت در نظر گرفته شده است.

 سالانه تعداد زیادی از دانشجویان و گردشگران صنعتی و علاقه مندان به تاریخ صنعت نفت از این تاسیسات قدیمی دیدن می کنند. ایجاد پارک موزه به گردآوری اطلاعات و مستندهای تاریخی و آسان به تحقیق و پژوهش دانشجویان و علاقه مندان کمک می کند.

کد خبر 212286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =