خداحافظی آلاینده‌های هوا از شهر با تزریق بنزین پاک به خودروها

شانا_ گروه دولت و مجلس: نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، گفت: با توزیع سوخت پاک به خودروهای کشور، شاهد خداحافظی آلاینده‌های هوا از کلانشهرهایی همچون تهران خواهیم بود.

عبدالکریم حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار شانا تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای کلانشهرها به ویژه تهران، ترافیک سنگین و حجم بالای خودرو و وسایل نقلیه موتوری است که بدون شک نوع سوخت مصرفی این وسایل نقلیه نیز در افزایش آلاینده‌های هوا نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی به مزیت‌های استفاده از سوخت پاک در کشور اشاره و تصریح کرد: کاهش و رفع آلودگی هوا، افزایش عمر وسایل نقلیه و همچنین کاهش بیماری‌های قلبی و تنفسی، مزیت‌های استفاده از سوخت پاک در کشور است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هم اکنون هشت کلانشهر کشور از جمله تهران، اهواز، اراک، تبریز، مشهد، شیراز، کرج و اصفهان با مشکل بزرگی همچون آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند و متاسفانه روزهای پاک در این شهرها به تعداد انگشتان دست رسیده، از این رو توزیع سوخت پاک در شرایط فعلی نیاز اساسی شهرهای بزرگ کشور است.

حسین زاده ادامه داد: متاسفانه برخی اشخاص، اقدام مثبت و سازنده وزارت نفت در توزیع سوخت پاک به کلانشهرها را نادیده گرفته و عنوان می‌کنند که این نوع سوخت با موتور خودروهای موجود در کشور سازگاری ندارد، اما صحت اینگونه اظهارات تاکنون اثبات نشده است.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، تصریح کرد: با تزریق سوخت پاک به خودروهای کشور، بدون شک شاهد خداحافظی آلاینده‌های هوا از کلانشهرهایی همچون تهران خواهیم بود.

به گزارش شانا، بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، عرضه بنزین پاک در سه کلانشهر کشور به ١٣ میلیون لیتر در روز رسیده است.هم اکنون ١١ میلیون لیتر از این فرآورده در استان تهران، یک میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر در کرج و ٤٠٠ هزار لیتر دیگر نیز در کلانشهر اراک توزیع می‌شود.

کد خبر 213403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =