صدور خدمات فنی و مهندسی ایران به بلاروس

شانا _ گروه دولت و مجلس: رییس جمهوری در دیدار با وزیر امور خارجه بلاروس گفت: جمهوری اسلامی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به بلاروس و همکاری برای پایان پروژه های ناتمام آمادگی دارد.

به گزارش شانا، رییس جمهوری شامگاه دیروز (26 اسفندماه) در دیدارِ وزیر امور خارجه بلاروس با اشاره به این که روابط جمهوری اسلامی ایران و بلاروس همواره دوستانه، صمیمانه و از استحکام ویژه ای برخوردار بوده است، بر ضرورت استفاده از ظرفیتهای دو کشور در راستای توسعه روابط همه جانبه تاکید کرد.

 دکتر حسن روحانی با اشاره به آمادگی دولت ایران برای ارتقای سطح روابط با بلاروس در همه حوزه ها گفت: جمهوری اسلامی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به بلاروس و همکاری برای پایان دادن به پروژه های ناتمام آمادگی دارد.

وی همچنین تصریح کرد: در حوزه مسائل علمی و دانشگاهی نیز همکاریهای دو کشور در مسیر خوبی قرار دارد و آماده هستیم در این بخش نیز روابط خود را با بلاروس گسترش دهیم.

روحانی با اشاره به موضوع هسته ای کشورمان یادآور شد: ما بر حقوق مردم خود برای به دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای پافشاری خواهیم کرد و در زمینه معاهده های بین المللی هیچگونه تبعیضی را نمی پذیریم.

روابط ایران و بلاروس تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد

وزیر امور خارجه بلاروس باتقدیم پیام کتبی رییس جمهوری کشورش به دکتر روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای بلاروس کشوری دوست بوده و ما علاقمند به توسعه و تعمیق روابط با ایران هستیم.

ولادیمیر ماکی گفت: روابط ایران و بلاروس تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد و ایران، دوستی مطمئن برای رییس جمهوری، دولت و ملت بلاروس محسوب می شود.

وزیر امور خارجه بلاروس برنامه ریزی برای توسعه پروژه های جدید و مشترک در راستای تعمیق و گسترش مناسبات میان ایران و بلاروس را از جمله اهداف سفر خود به ایران اعلام کرد.

وی گفت: در جریان این سفر توافق کردیم در آینده نمایندگان بخشهای خصوصی دو کشور در زمینه توسعه همکاریهای اقتصادی و صنعتی و برطرف کردن مشکلات در مسیر اجرایی شدن برخی پروژه ها با یکدیگر رایزنی کنند تا تشکیل کمیسیون مشترک همکاریها میان دو کشور زمینه ساز دیدار رؤسای جمهوری شود.

ماکی با بیان این که جمهوری بلاروس به دقت، مساعی و تلاش ایران را برای تفاهم در موضوع هسته ای  رصد می کند، تصریح کرد: ما همواره از ایران حمایت کرده ایم و معتقدیم داشتن فناوری صلح آمیز هسته ای ، حق ایران است و تمام موضوعهای مطرح شده در این زمینه بی اساس بوده تا نگذارند ایران به بازیگری تاثیر گذار در عرصه بین المللی بدل شده و از فناوریهای نو استفاده کند.

وزیر امور خارجه بلاروس همچنین در این دیدار نظریات کشورش را در زمینه تحولات اوکراین و مسائل منطقه ای و بین المللی آن تشریح کرد.

کد خبر 214096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =