حدود 400 هزار متر چاه نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور حفاری شد

شانا _ گروه نفت: مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران از انجام 399 هزار و 372 متر حفاری چاه های نفت و گاز در سال 1392 توسط ناوگان این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور خبر داد.

مهندس ناصر قلی پور به خبرنگار شانا گفت: این میزان حفاری نسبت به شاخص برنامه تعیین شده سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

وی افزود: در سال گذشته 185 حلقه چاه اکتشافی، توصیفی، توسعه ای و تعمیری از سوی این شرکت حفاری و تکمیل شد که از این تعداد 113حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، 16 حلقه در حوزه شرکت نفت مناطق مرکزی، 12 حلقه در موقعیت شرکت نفت فلات قاره، 41 حلقه در قالب پروژه ها و 3 حلقه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران بوده است.

قلی پور اظهار کرد: با تلاش مستمر کارکنان سختکوش شرکت به ویژه در بخش های عملیاتی و پشتیبانی و با به کارگیری فناوری های نوین در سال 92 حفاری 40 حلقه چاه، 464 روز جلوتر از برنامه پیش بینی شده تحقق یافت که از نظر اقتصادی بسیار قابل توجه است.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران در زمینه انجام خدمات تخصصی فنی و ویژه توضیح داد: در این مدت بیش از 8 هزار عملیات فنی و یک هزار و  70 مورد خدمات ویژه صورت گرفته که از جمله افزون بر 39 هزار متر حفاری جهت دار بوده است.

وی با بیان این که هم اکنون شرکت ملی حفاری 74 دستگاه حفاری خشکی و دریایی در اختیار دارد، افزود: تعمیرات اساسی دستگاه های حفاری خشکی 61 و 75 و دستگاه حفاری شهید مدرس در سال 92 در دستور کار شرکت قرار گرفت که دستگاه حفاری 75 نصر ( نیمه برقی) پس از بازسازی و ارتقای کیفی در ردیف دستگاه های روز آمد فتح  ( تمام برقی) قرار می گیرد و این درحالی است که دستگاه جدید  92 فتح نیز در حال راه اندازی است.

قلی پور درباره عملیات جا به جایی دستگاه های حفاری خشکی نیز گفت: سال گذشته 155 مورد عملیات جا به جایی دکل های حفاری داشتیم که در دست کم 10 استان نفت خیز کشور انجام شد.

 شرکت ملی حفاری ایران یکی از شرکت های بالادستی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است که حوزه ستادی آن در اهواز مستقر است و فعالیت های عملیاتی آن در بخش های حفر چاه های نفت و گاز و ارائه خدمات فنی و مهندسی به بیش از یک صد و 10 دستگاه حفاری در مناطق خشکی و دریایی  ١٠ استان نفت خیز کشور تمرکز دارد.   


کد خبر 214263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =