نیاز 600 میلیارد تومانی برای تکمیل خط لوله گاز ایرانشهر _ زاهدان

شانا_ گروه گاز: خط لوله گاز ایرانشهر- زاهدان به عنوان یکی از خطوط مهم گازرسانی در صورت تامین اعتبار 600 میلیارد تومانی، تکمیل می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: خط لوله گاز ایرانشهر به زاهدان که شمال این استان را پوشش می دهد، یکی از خطوط مهم به شمار می رود.

محمد حسن طهرانی افزود: در صورتی که این خط تکمیل شود، خط لوله گاز خاش و زابل نیز قابلیت اجراء و بهره برداری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران مجری خطوط انتقال گاز در کشور است، تصریح کرد: شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان برای اجرای شبکه گاز در داخل شهر مشکلی ندارد و در صورتی که گاز در ابتدای شهرها به این شرکت تحویل شود، بخشی از مشکلات تامین انرژی در استان برطرف می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان از سال 89 با بهره برداری از خط هفتم سراسری (خط لوله صلح) شروع و زیرساخت های آن فراهم شد و در حال حاضر این خط تا ایرانشهر اجرا شده است.

گازرسانی به بیش از 5 هزار مشترک در ایرانشهر

طهرانی در خصوص گازرسانی به شهر ایرانشهر گفت: در فاز نخست، گازرسانی به 8 هزار مشترک پیش بینی شده بود که در حال حاضر به 5 هزار و 500 مشترک گازرسانی شده است.

35 میلیارد تومان بودجه سال جاری گاز سیستان و بلوچستان 

وی بودجه پیش بینی شده سال جاری شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان را 35 میلیارد تومان برای اجرای شبکه گازرسانی به شهرها و روستاهای استان برآورد کرد و گفت: با تصویب این بودجه می توان بخش زیادی از مشکلات گازرسانی را برطرف کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان با «پربرکت» خواندن سفر رئیس جمهوری به این استان گفت: نعمت گاز برای استان سیستان و بلوچستان حیاتی است و با سرمایه گذاری دولت در این حوزه، سرمایه گذاران بخش خصوصی برای فعال سازی صنعت این استان وارد می شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر سیمان زابل و سیمان خاش، صنایع وابسته به کشاورزی، نیروگاه زاهدان و ایرانشهر در این استان فعال هستند و با ورود گاز طبیعی به تمام استان، در حوزه های پتروشیمی، فولاد و صنایع وابسته به نفت نیز می توان سرمایه گذاری کرد.

طهرانی افزود: در حال حاضر 2 نیروگاه بخار و گازی با ظرفیت های 256 و 512 مگاوات نیز در ایرانشهر فعال است که در آینده ای نزدیک نیروگاه گازی 512 مگاواتی این منطقه به شبکه سراسری گاز وصل می شود.

وی گفت: از سال 89 تاکنون بیش از 70 میلیارد تومان برای گازرسانی به شهرهای زاهدان، زابل و خاش هزینه شده است.

 

کد خبر 215429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =