ایران در کنگره جهانی نفت روسیه حضوری فعال خواهد داشت

شانا_ گروه نفت: مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: ایران در بیست و یکمین کنگره جهانی نفت در روسیه برنامه ریزی کرده و حضوری فعال خواهد داشت.

محمدعلی عمادی در گفتگو با خبرنگار شانا، بیست و یکمین کنگره جهانی نفت در روسیه را بزرگترین گردهمایی و هم اندیشی مدیران و صاحبنظران صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی جهان عنوان کرد و گفت: این کنگره در راستای مصوبه شورای عالی جهانی نفت، هر سه سال یکبار در یکی از کشورهای منتخب تحت عنوان  "کنگره جهانی نفت" برگزار می شود.

وی تصریح کرد: وزارت نفت در شورای جهانی نفت، عضویت رسمی و تصمیم گیر دارد و در هر دوره از برپایی کنگره جهانی نفت، نقش مهمی ایفا می کند.

عمادی با بیان این که در بیست و یکمین کنگره جهانی نفت، کشورمان در 2 بخش علمی و نمایشگاهی حضوری فعال دارد، افزود: علاوه بر ارائه دهها مقاله کارشناسی در موضوع ها و محورهای مختلف، کارشناسان خبره شرکت ملی نفت ایران برای انجام مذاکرات با شرکت های فعال خارجی در حوزه صنعت نفت حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: ارائه مقالات علمی، برگزاری پنلهای تخصصی، بررسی چالشهای پیش روی صنایع نفت و گاز و تضارب آرا به منظور یافتن شیوه های برخورد با این چالش ها از مهمترین دستاوردهای این کنگره خواهد بود.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با اشاره به بیش از 150 مقاله ارسالی از ایران به این کنگره گفت: از این میان، 26 مقاله و پوستر کشورمان به کنگره راه یافته اند و غالب مقالات برگزیده، از سوی کارشناسان شرکت ملی نفت ایران ارائه شده است.

عمادی ادامه داد: در این کنگره که به المپیک نفت و گاز شهرت دارد، تهدیدات حوزه انرژی، مباحث مربوط به انرژی های نو، ابعاد سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و انسانی جوامع برخوردار از صنایع نفت و گاز و مسائلی از این دست مورد بررسی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: قبل از آغاز دوره وزارت آقای زنگنه، مقرر شده بود حدود 600 متر مربع برای غرفه ایران در کنگره جهانی نفت در نظر گرفته شود، اما با تاکید وزیر نفت بر پرهیز از هزینه های غیرضروری، غرفه ایران در حدود 60 متر خواهد بود و غالب افراد اعزامی نیز، کارشناسان صاحبنظر و ارائه کنندگان مقاله های بر تر خواهند بود.

عمادی گفت: دوره بعدی این کنگره در استانبول برگزار می شود. 

گفتنی است در کنگره جهاین نفت، مقامات و رهبران بیش از 80 کشور جهان و همچنین نمایندگان تمامی کشورهای تولیدکننده نفت، پیمانکاران و کمپانی های عظیم بین المللی، بازرگانان کالا و سازندگان تجهیزات وابسته به صنایع نفت در پنج قاره به مدت پنج روز در مسکو گردهم آمده و از 15 تا 19 ژوئن 2014، بزرگترین المپیک نفت را در مرکز کنگره  ها و نمایشگاه های بین المللی کروکاس مسکو شامل 18 سالن کنفرانسی و کارگاهی و بیش از 60 هزار مترمربع غرفه نمایشگاهی برپا می کنند.

 

کد خبر 215746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =