سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی پالایشگاه بندرعباس برای حفظ محیط زیست

شانا_ گروه پالایش و پخش: در طرحهای حفاظت و صیانت از محیط زیست در پالایشگاه بندرعباس تاکنون ده هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس، هاشم نامور، مدیرعامل این شرکت در همایش زمین پاک در بندرعباس گفت: طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت پالایشگاه بندرعباس با هدف حفظ و صیانت از محیط زیست و تولید فرآورده ها بر اساس استاندارد EURO 05، ارتقای کیفیت فرآورده های تولیدی و افزایش کمی تولید فرآورده ها با پیشرفت فیزیکی 87 درصد در دست اجرا است.

نامور گفت: با اجرای این طرح و احداث و بهره برداری از واحدهای جدید ،میزان گوگرد گازوئیل از 10 هزار PPM به کمتر از 50 PPM و عدد اکتان بنزین از 87 به 95 افزایش می یابد و کاهش چشمگیر آلاینده های محیط زیست و بهینه سازی مصرف انرژی و منابع از دستاوردهای مهم این طرح است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: مدیریت پسماند و اجرای طرح مبتکرانه افزایش 30 هزار بشکه ای ظرفیت پالایشگاه و کاهش مصرف سوخت به میزان 10 هزار تن درسال و جلوگیری از انتشار سالانه 85 هزار تن انواع آلاینده، ، نصب ایستگاه های سنجش مداوم آلاینده های زیست محیطی، تعمیرات اساسی به موقع و ایجاد 298 هکتار فضای سبز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این شرکت است.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده در اجرای برنامه های حفظ و صیانت از محیط زیست، شرکت پالایش نفت بندرعباس در فروردین امسال موفق به دریافت جایزه سبز جهانی از سوی انجمن سبز فرانسه شد.

او افزود: ماهیت کار صنایع آلایندگی است و با توجه به قدمت برخی صنایع در طراحی آنها که قدیمی بوده کمتر به حفظ محیط زیست توجه شده است و باید این فرآیند ها را اصلاح و به روز کرد که لازمه آن سرمایه گذاری، آموزش و فرهنگ سازی است.

کد خبر 215769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =