سازندگان داخلی تجهیزات پارس جنوبی را به موقع تحویل دهند

شانا_گروه نفت: باتوجه به حساسیت تامین تجهیزات فازهای پارس جنوبی، سازندگان داخلی باید تمام تلاش خود را برای تحویل به موقع این تجهیزات انجام دهند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس درگفتگو با خبرنگار شانا تصریح کرد: تاخیر در تامین تجهیزات پارس جنوبی سبب می شود کشور میلیاردها دلار ضرر کند، از این رو در میدان مشترک تاخیر جایز نیست.

علی اکبر شعبانپور درباره اینکه هم اکنون چه میزان از کالاهای ساخت داخل در پارس جنوبی استفاده می شود،گفت: باتوجه به اینکه قرارداد 17 فاز پارس جنوبی در سالهای گذشته با پیمانکاران داخلی بسته شده است برای استفاده از کالاهای ساخت داخل باید پیمانکاران این فازها تصمیم گیری کنند.

وی افزود: هم اکنون تجهیزات واحد یوتولیتی (آب و برق و بخار)، آتش نشانی، تجهیزات مربوط به مخازن، دیگهای بخار، آب شیرین کن، لوله ها و ... از داخل کشور تامین می شود.

شعبانپور بر بومی سازی تجهیزات حفاری در بخشهای برون چاهی و درون چاهی تاکید و تصریح کرد: سازندگان تجهیزات داخلی باید روی زمان تعیین شده برای تکمیل تجهیزات مورد نیاز پروژه های صنعت نفت پایبند باشند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه سازندگان باید از ابتدای ساخت پروژه هزینه آن را برآورد کنند، تصریح کرد: برخی از سازندگان در حین انجام کار اعلام می کنند هزینه ساخت افزایش یافته است، و این مسئله بیانگر این است که برآورد خوبی از هزینه ها در ابتدای کار نداشتند که درست نیست.  

وی درباره جزئیات مذاکره با شرکت "نول ماری" که یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت "انی" ایتالیا است،گفت: این شرکت در زمینه ساخت تجهیزات دریایی و سکو فعال و علاقمند به کار در ایران است .

شعبانپور درباره مذاکره با دیگر شرکت ایتالیایی (ولو) نیز گفت: مذاکره با این شرکت برای خرید کالا و تامین تجهیزات پارس جنوبی انجام شده، البته شرکت ایتالیایی "ولو" پیش از این نیز در زمینه تامین تجهیزات پارس جنوبی در ایران حضور داشته است.

 

کد خبر 217602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =