گوی شناور پایانه عسلویه برای صادرات میعانات گازی آماده شد

شانا_گروه نفت: گوی شناور شماره یک پایانه عسلویه آماده بارگیری و تحویل میعانات گازی پارس جنوبی به خریداران جهانی شد.

به گزارش  شانا، بر اساس اعلام شرکت پایانه های نفتی ایران، رییس پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه افزود: گوی شناور شماره یک پایانه میعانات گازی عسلویه از نوع WHBELAND RAIL است که قابلیت پهلودهی و بارگیری نفتکشهایی تا ظرفیت 300 هزار تن را دارد و می تواند در هر ساعت شش هزار بشکه میعانات گازی را به نفتکش منتقل کند.

غلامعباس حیدری ادامه داد: بر اساس استاندارد بین المللی OCIMF هر پنج سال، گویهای شناور پس از جداسازی از محل نصب در دریا به ساحل انتقال یابد و تعمیر اساسی و بازبینی نهایی شود.

وی درباره تعمیر گوی شناور شماره "یک" پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه تصریح کرد: در آغاز سال گذشته در بازرسی کارشناسان اداره بازرسی فنی شرکت پایانه های نفتی ایران و اعلام گزارش به مدیریت شرکت، پروژه تعمیر اساسی گوی شناور شماره "یک" این پایانه در دستور کار شرکت پایانه ها قرار گرفت و مهندسان شرکت به همراه دیگر پیمانکاران داخلی با امکانات محدود موجود این مهم را به سرانجام رساندند.

حیدری با اشاره به فعالیتها برای تعمیر گوی شناور شماره "یک" عسلویه یادآور شد: پس از برپایی کارگاه تعمیراتی در ساحل خلیج فارس، عملیات جداسازی گوی شناور از موقعیت جغرافیایی در دریا و انتقال به کارگاه ساحل آغاز و بلافاصله بخش چرخان این دستگاه از بدنه که شامل، سه بازوی متصل به بخش چرخان مرکزی است، جداسازی شد.

وی گفت: بازرسی فنی و تشخیص قسمتهای آسیب دیده، تعیین درصد پوسیدگی و ارائه دستورعمل های اجرایی یک فرآیند فنی و عملیاتی مهم بود که از سوی کارشناسان بازرسی فنی شرکت پایانه های نفتی ایران اجرا شد.

رییس پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه بیان کرد: پس از تعمیرات اساسی، ترمیم و ساخت و تعویض قطعات پوسیده و آسیب دیده، سند بلاست و رنگ آمیزی قسمتهای مختلف این گوی شناور طبق دستورعمل های اجرایی صادره از سوی بازرسی فنی شرکت با موفقیت کامل به پایان رسید و پس از آن آزمایشهای مختلف، نظارت، بازرسی و تست تمام قطعات نصب شده گوی شناور نیز انجام شد.

حیدری گفت: با انجام همه این فعالیتها، عملیات انتقال گوی شناور به موقعیت جغرافیایی و استقرار آن در عمق 45 متری خلیج فارس و نصب در محل توسط 6 رشته زنجیر هر رشته به طول 300 متر انجام  و پس از اطمینان از صحت نصب، گوی شناور شماره یک پایانه عسلویه آماده بارگیری و صادرات میعانات گازی شد.

 

کد خبر 217624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =