رژیم صهیونیستی نخستین محموله نفت اقلیم کردستان عراق را در یافت کرد

رژیم صهیونیستی دیروز (جمعه،30 خرداد ماه) نخستین بار یک محموله از نفت کردستان عراق را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با وجود تهدیدهای بغداد به برخورد قانونی با خریداران نفت اقلیم کردستان ، نفتکش اس. سی. اف التای در ساعات اولیه صبح روز جمعه به بندر  عسقلان رسید و با غروب خورشید، تخلیه نفت اقلیم کردستان را آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، رویترز اعلام کرد که نمی داند آیا اقلیم کردستان به طور مستقیم نفت را به خریدار  فروخته است و یا از طریق واسطه به طرف دیگر. معمولا محموله های نفتی قبل از رسیدن به مقصد نهایی، میان چند واسطه جا به جا می شوند.

مسئولان بندر عسقلان در این باره توضیحی ندادند.

هنوز روشن نیست که آیا نفت خام حمل شده توسط نفتکش اس. سی . اف التای به یک پالایشگاه محلی فروخته می شود و یا این که برای ارسال آن به مقصد دیگری، ذخیره سازی می شود.

سخنگوی وزارت انرژی رژیم صهیونیستی گفت: ما در مورد منشا نفت خام وارداتی پالایشگاههای خصوصی در رژیم صهیونیستی اظهار نظر نمی کنیم.

 این درحالی است که ایالات متحده به عنوان نزدیکترین متحد رژیم صهیونیستی، از فروش نفت به طور مستقل توسط اقلیم کردستان عراق حمایت نمی کند و به خریداران احتمالی نسبت به دریافت محموله های نفتی کردستان عراق هشدار می دهد.

 فروش نخستین محموله نفت خام از کردستان عراق و انتقال آن از طریق خط لوله مستقل برای این اقلیم که در پی استقلال مالی بیشتری از بغداد است، بسیار حیاتی به نظر می رسد.

از سوی دیگر، نشانه های همگرایی میان واشنگتن و ایران، نگرانی رهبران رژیم صهیونیستی را در ماههای اخیر افزایش داده است.

به گفته مقامات رژیم صهیونیستی آنها در پی ایجاد روابط خوب با کردها به امید گسترش شبکه ای از روابط دیپلماتیک درخاورمیانه و افزایش گزینه های منابع انرژی هستند.  

اقلیم کردستان عراق تاکنون نزدیک به 1.5 میلیون بشکه نفت نیز از طریق یک خط لوله جدید به ترکیه صادر کرده است. 

کد خبر 219658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =