ایران به استفاده بیشتر از انرژی خورشیدی برای آینده انرژی خود می اندیشد

ایران با وجود دارا بودن ذخایر چشم افسای نفتی و استفاده از انرژی هسته ای، در حال سرمایه گذاریهای گسترده ای در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، با وجود ذخایر نفتی عظیم ایران، دولت این کشور در نظر دارد تلاشهای خود را برای استفاده از انرژی خورشیدی در تولید برق بویژه در مناطق دورافتاده روستایی افزایش دهد.

صفحه های خورشیدی که روی بام خانه های برخی مناطق روستایی دیده می شوند، هم برق مورد نیاز این خانه ها را تامین می کنند و هم نشانه ای درخشان از تلاش دولت ایران برای کاستن از اتکای خود به سوختهای فسیلی و انرژی هسته ای هستند.

دولت حسن روحانی،رئیس جمهوری ایران سال گذشته اعتبارات خود را در زمینه طرحهای انرژی خورشیدی تا پنج برابر افزایش داد. برخوردار بودن بیشتر مناطق ایران از مزیت حدود 300 روز آفتابی در سال، این کشور را به یکی از بهترین نقاط زمین برای استفاده از صفحه های خورشیدی بدل می کند.

این صفحه ها گذشته از مزایای زیست محیطی که دارند، با توجه به وضع پرونده هسته ای این کشور، جریان مداوم برق را نیز در مناطق دورافتاده روستایی آن تامین می کند.

سامان میرهادی یکی از مقامات ارشد دولت و مسئول طرحهای خورشیدی گفت: در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی تغییر بزرگی در ایران در راه است.

از نظر دولت روحانی انرژی خورشیدی آینده روشنی دارد و قرار است در مقایسه با 12 میلیون دلار سال گذشته، امسال 60 میلیون دلار در زمینه طرحهای انرژی خورشیدی هزینه کند.

 هدف دولت روحانی بویژه بردن انرژی خورشیدی به مناطق روستایی دورافتاده سراسر کشور است که بیشتر آنها از خدمات دولتی محروم هستند.

به گفته میرهادی هم اکنون دولت صفحه های خورشیدی را در حدود 1000 نقطه کشور از جمله بر بام مساجد، مدارس و ساختمانهای دولتی نصب کرده است.

کد خبر 220446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =