ظرفیت انتقال گاز کشور به یک میلیارد متر مکعب می رسد

براساس برنامه ریزی های انجام شده برای افزایش 80 تا 100 میلیون متر مکعبی ظرفیت گاز جدید تا پایان سال و ورود دیگر فازهای پارس جنوبی در سالهای آینده، ظرفیت انتقال گاز تا سال 96 به روزانه یک میلیارد متر مکعب افزایش می یابد.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: امسال بخشی از پروژه های اولویت دار شبکه برای ورود و انتقال بیش از 80 میلیون متر مکعب گاز آماده شده است و بخشی از کارهای زیرساختی سال آینده نیز شروع می شود.

حسن منتظر تربتی افزود: پروژه های شرکت ملی گاز در این حوزه بر اساس برنامه 3 ساله تعریف شده تا ظرفیت انتقال گاز که در حال حاضر 600 میلیون متر مکعب در روز است به یک میلیارد متر مکعب افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، ظرفیت انتقال گاز پایان سال 94 به 800 میلیون متر مکعب و پایان سال 96 به یک میلیارد متر مکعب در روز می رسد.

به گزارش شانا، با بهره برداری از هزار کیلومتر خط لوله در سال جاری، حجم خطوط لوله شرکت ملی گاز ایران به ٣٥ هزار کیلومتر افزایش می یابد.

بر پایه این گزارش، با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، شرکت ملی گاز ایران آمادگی لازم را برای انتقال ظرفیت جدید گاز تا پایان سال دارد.

بر همین اساس، تکمیل خط لوله دهم، تکمیل ایستگاههای خط چهارم و هشتم سراسری و تکمیل بخشی از خط ششم سراسری از جمله برنامه های امسال شرکت ملی گاز ایران است.

مدیر منطقه 10 عملیات انتقال گاز نیز پیشتر به خبرنگار شانا گفته بود: هم اکنون عملیات اتصال خط ششم سراسری که گاز فاز 12 را منتقل می کند به خط سوم سراسری در حال انجام است و با بهره برداری از این پروژه تا مهرماه سال جاری، امکان انتقال مازاد تولید گاز فاز 12 از طریق خط سوم فراهم می شود.

حمید خدری تصریح کرده بود: با اتصال خط لوله ششم به خط لوله سوم سراسری مشکلی در خصوص انتقال گاز تولید شده فاز 12 پارس جنوبی به وجود نخواهد آمد.


 

کد خبر 220934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =