پیشروی داعش سبب تعطیلی میدان نفتی کردستان عراق شد

شرکت نفتی آفرن انگلیس امروز (جمعه 17 مرداد ماه) از توقف تولید نفت در میدان برده راش در کردستان عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت آفرن امروز در بیانیه ای اعلام کرد که پیشروی گرو تروریستی داعش، تولید نفت در میدان برده راش در کردستان عراق را به تعطیلی کشاند و سهام تولیدکنندگان نفت فعال در این منطقه را در بازار بورس لندن تحت تأثیر قرار داد.

این شرکت با اشاره به خروج کارمندان غیرضروری از این میدان، اعلام کرد: آفرن در اقدامی پیشگیرانه عملیات تولید در میدان برده راش را به حالت تعلیق درآورده است.

در معاملات روز جمعه سهام آفرن هفت درصد کاهش یافت، این در حالی است که سهام دو شرکت گلف کی استون پترولیوم با 2.6 درصد و گنل انرژی با پنج درصد کاهش خرید و فروش شدند.

همچینین سهام شرکت تولیدکننده نفت دی ان او نروژ، به دنبال وعده آمریکا برای دفاع از اربیل پایتخت کردستان عراق، با افزایش حدود سه درصدی همراه بود.

بر اساس این گزارش، شرکتهای نفتی اکسون موبیل و شورون روز پنجشنبه اعلام کردند که بسیاری از کارمندان خود را از اقلیم کردستان خارج کرده اند. 

شرکت نفتی گلف کی استون انگلیس با اعلام این که امنیت میدان مهم شیخان، بزرگترین میدان نفتی کردستان عراق، را افزایش داده است، افزود که تولید و عملیات حمل و نقل نفت بدون خطر ادامه دارد.

میانگین تولید ناخالص میدان نفتی برده راش در سه ماه اول سال 2014 میلادی 785 بشکه نفت در روز است. شرکت آفرن 60 درصد سهام این میدان نسبتا کوچک را در اختیار دارد.

بنا بر این گزارش، فعالیتهای دیگر شرکت آفرن در کردستان عراق در حالت عادی ادامه دارد اما این شرکت رویدادهای منطقه را نظارت می کند.

کد خبر 222375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =