ثبت رکورد انتشار 100 عنوان کتاب در مرکز نشر پژوهشگاه صنعت نفت

رئیس مرکز نشر پژوهشگاه صنعت نفت گفت: این مرکز، رکورد انتشار 100 عنوان کتاب را پشت سر گذاشته است و به زودی از صدمین اثر منتشر شده رونمایی می شود.

به گزارش شانا، سیدمحمد صحفی از برگزاری «جشن کتاب نفت»، همزمان با رونمایی از یکصدمین کتاب پژوهشی با تلاش پژوهشگاه صنعت نفت خبر داد و افزود: مرکز نشر پژوهشگاه صنعت نفت در پنجمین سال تولد خود رکورد انتشار صد عنوان کتاب را پشت سر گذاشته است. 

وی گفت: خوشبختانه حمایت‏ از فعالیتهای انتشاراتی در پژوهشگاه شرایطی را پدید آورده است که مرکز نشر پژوهشگاه به ‏عنوان یکی از ناشران معتبر در زمینه کتابهای تخصصی، دانشگاهی و مرجع شناخته شود و بتواند اعتماد پژوهشگران و مخاطبان را جلب کند.

صحفی با اشاره به آغاز بکار دبیرخانه «جشن کتاب نفت»، درباره اهداف برگزاری این جشن گفت: پژوهشگاه در پی توسعه تعامل خود با دانشگاه‏ها، پژوهشکده‏ ها و مدیریت‏های تحقیق و توسعه در صنعت نفت است و از هر برنامه علمی و فرهنگی که بتواند پژوهشگران و محققان را منسجم و آنها را همسو با سیاست‏های توسعه کشور در حوزه نفت و انرژی فعال‏تر کند استقبال می ‏کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف ما معرفی پژوهشگاه به ‏عنوان ناشر معتبر و پیشتاز در زمینه کتاب‏های علمی- پژوهشی در حوزه تخصصی نفت بوده است که خوشبختانه این اتفاق در زمان کوتاهی افتاد؛ چرا که پیش از تاسیس مرکز نشر، پژوهشگاه فعالیت انتشاراتی گسترده‏ای نداشت، اما ظرف پنج سال اخیر توانسته صد عنوان کتاب علمی، پژوهشی و تحقیقی را در زمینه تخصصی صنعت نفت منتشر و خود را به جامعه علمی- دانشگاهی کشور از یک سو و متخصصان صنعت از سوی دیگر معرفی کند.

بر پایه این گزارش، جشن کتاب نفت با همکاری معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت، دانشگاه صنعت نفت، موسسه بین ‏ا‏‏‏‏لمللی مطالعات انرژی، پژوهشکده مطالعات ازدیاد برداشت نفت، اداره کل روابط عمومی وزارت نفت، مدیریت پژوهش و توسعه فناوری شرکت‏های ملی نفت، گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی، مدیریت توسعه منابع‏‏انسانی (کمیته انتشارات شرکت ملی نفت ایران) و انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در مهرماه سال جاری برگزار می شود.

کد خبر 224166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =