برخی دولتها در بحث محیط زیست کوتاهی زیادی انجام دادند

تمامی دولتها شعار همراهی با محیط زیست را می دهند اما در عمل به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنند به نحوی که برخی از دولتها هم در بحث محیط زیست کوتاهی زیادی انجام دادند.

به گزارش خبرنگار شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز (شنبه 15 شهریورماه) در نخستین نشست بین‌المللی اخلاق محیط زیستی که با حضور جمعی از چهره‌های برجسته محیط زیست جهان در محل این سازمان برگزار شد گفت: امروز یکی از شاخصهای حکمرانی خوب، میزان پایبندی به وعده‌هاست.

وی افزود: چالش امروز محیط زیست و میزان پایبندی دولتها و تصمیم‌گیران بانفوذ اقتصادی و شرکتهای چندملیتی و خصوصی و همچنین رسانه‌ها با این طبیعت، از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

ابتکار با بیان این‌که عمل به وعده‌های محیط زیستی بسیار مهم است تصریح کرد: بعد از بحث صلح و امنیت، محیط زیست و حفظ آن امروز چالش بزرگ حکومتهاست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: امروز بسیاری از دولتها شعار همراهی با محیط زیست را می‌دهند اما در عمل به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنند، از این رو این دوگانگی یکی از مسائل مهم بین‌المللی است که بارزترین این چالشها تغییرات آب وهوایی است.

وی گفت: برخی دولتها کوتاهی زیادی برای رفع مشکلات زیست محیطی داشتند که روند گرم شدن زمین و به خطر افتادن زندگی انسان یکی از این خطرات بزرگ زیست محیطی است.

ابتکار با طرح این سئوال که حکومتها تا چه اندازه حاضرند به عنوان یک شهروند مسئول، از محیط زیست خود حفاظت کنند افزود: آیا ما حاضریم از خودروی شخصی خود بگذریم و برای حفاظت از محیط زیست از حمل ونقل عمومی استفاده کنیم؟ آیا حاضریم از مصرف گرایی که امروز در حال افزایش است دوری کنیم؟

وی ادامه داد: اگر بتوانیم با درون و وجدان خود کنار آییم، می‌توانیم با طبیعت هم به صلح برسیم.

کد خبر 224219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =