حجم انتقال گاز در افق 1404 به 400 میلیارد متر مکعب می‌ رسد

حجم انتقال گاز در افق 1404 از 200 میلیارد متر مکعب در حال حاضر به 400 میلیارد متر مکعب در سال افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا، گفت: این شرکت در حال حاضر 71 تاسیسات تقویت فشار گاز در اختیار دارد و این تاسیسات در افق 1404 به 136 مورد افزایش می یابد.

افزایش خطوط انتقال گاز به 61 هزار کیلومتر 

محمدعلی امام افزود: 33 هزار و 124 کیلومتر خط لوله انتقال گاز در کشور وجود دارد که این میزان در افق 1404 به 61 هزار و 457 کیلومتر می‌ رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 36 مرکز بهره‌ برداری فعالیتهای عملیاتی را انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: در افق 1404 تعداد مراکز بهره برداری به 74 مرکز خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تعداد نیروی‌ انسانی رسمی و غیر رسمی شرکت انتقال گاز ایران را در حدود 10 هزار نفر عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به رشد نیروی انسانی باید به همین میزان تجهیزات و امکانات نیز رشد کند.

جذب 69 درصد بودجه سرمایه ای شرکت 

به گفته وی، تاکنون 69 درصد بودجه سرمایه‌ ای شرکت در سال جاری جذب شده است.

وی اظهار کرد: در 5 ماه نخست امسال، ارتباط بین خطوط سوم و دهم سراسری در کیلومتر 272 خط لوله سوم در حوزه منطقه 5، تعمیر و تعویض بخشهای معیوب خطوط لوله از جمله خطوط اول و دوم سراسری 40 اینچ اهواز و 36 اینچ شهید مصطفوی و جنوب خراسان، برقراری ارتباط نیروگاهها با خطوط سراسری از جمله نیروگاه تشان با خط لوله دهم سراسری در حوزه منطقه 10 انجام شده است.

تزریق 700 میلیون متر مکعب گاز به سراجه 

وی افزود: همچنین ایمن‌ سازی نقاط آسیب‌ پذیر خط لوله پنجم سراسری در حوزه منطقه 10، نصب لانچر و رسیور روی خطوط دارای اولویت، نصب و راه‌اندازی یک دستگاه الکتروکمپرسور در طرح توسعه تاسیسات تبریز و افزایش ظرفیت انتقال این تاسیسات از 36 میلیون متر مکعب به 48 میلیون متر مکعب نیز در بازه زمانی یاد شده به اتمام رسیده است.

امام با بیان اینکه برقراری امکان کارکرد تاسیسات تقویت فشار دهق یک روی خطوط لوله سوم و چهارم نیز در این مدت انجام شده است، تصریح کرد: دو طرفه کردن تاسیسات تقویت فشار گاز سراب به ‌منظور افزایش پایداری در استان اردبیل، بهره‌ برداری از تاسیسات ذخیره ‌سازی سراجه با تزریق 700 میلیون متر مکعب گاز و انجام تعمیرات اساسی فازهای یک و دو پالایشگاه سراجه از دیگر فعالیتهای شرکت انتقال گاز از ابتدای سال تاکنون است.

کد خبر 224724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =