زندگی نفتی کریستوف دومارژی از 23 سالگی تا پایان عمر

کریستوف دومارژی که از سن 23 سالگی نخستین تجربه شغلی خود را با حضور در بخش مالی شرکت توتال آغاز کرده بود سه شنبه (28 مهر ماه) در سانحه برخورد هواپیما با یک ماشین برف روب در مسکو جان باخت.

به گزارش شانا، کریستوف دو مارژری متولد 6 اوت سال 1951 میلادی، فارغ التحصیل دانشکده بازرگانی ESCP Europe در پاریس از 14 فوریه سال 2007 میلادی مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت توتال بود، وی همچنین از 21 مه سال 2010 تاکنون نیز ریاست هیئت مدیره این شرکت فرانسوی را نیز بر عهده داشت.

دو مارژری در سال 1974 میلادی از سن 23 سالگی در بخش مالی شرکت توتال مشغول به کار شد؛ وی ابتدا مسئولیت بخش بودجه را بر عهده داشت؛ وی سپس فعالیت خود را در بخش سرمایه گذاری شرکتهای زیر مجموعه توتال در حوزه اکتشاف و تولید آغاز کرد.

مدیر عامل متوفی توتال در سال 1987 میلادی مسئولیت گروه خزانه داری (مدیریت منابع مالی نقد یک سازمان و بخشی از حسابداری)  این شرکت را بر عهده گرفت.

وی در سال 1990 میلادی نیز به بخش فعالیتهای تجاری شرکت توتال با عنوان Total Trading در حوزه خاورمیانه منتقل شد و در طول این دوران پستهایی از جمله مدیریت مالی، معاونت مدیر عامل حوزه خاورمیانه و مدیر عاملی حوزه خاورمیانه را تجربه کرد.

دو مارژری در مارس 1992 معاون ارشد مدیر عامل شرکت توتال شد و همزمان به عضویت هیئت مدیره این شرکت فرانسوی در آمد.

وی در ژوئن 1995 میلادی به ریاست شرکت توتال خاورمیانه در آمد و در ماه مه 1999 مدیر عامل  شرکت توتال فینا شد.

دو مارژری در مارس سال 2000 در پی ادغام شرکت شرکت Elf (الف) با شرکت توتال، به سمت معاونت ارشد مدیر عامل این شرکت منصوب شد و در ژانویه 2002 ریاست حوزه اکتشاف و برداشت شرکت توتال فینا الف (Total Fina Elf) را بر عهده گرفت.

شرکت توتال فینا الف در 6 ماه مه سال 2003 به شرکت توتال اس ای (Total SA) تغییر نام داد.

دو مارژری نیز پست هایی از جمله مدیر عامل شرکت اکتشاف و برداشت توتال اندونزی، مشاور بین المللی شرکت ارائه خدمات چند ملیتی آلاینز (Allianz) در مونیخ آلمان از ژانویه 2010، عضویت در هیئت مدیره موسسه فرانسوی CMD Patrimonial SARL، عضویت در هیئت مدیره شرکت اکتشاف و برداشت توتال روسیه در پروژه گازی اشتوکمان، عضویت در هیئت مدیره شرکت اکتشاف و برداشت توتال آذربایجان، عضویت در هیئت مدیره شرکت ابوظبی مارین آپریتینگ و شرکت عراق پترولیوم (IPC)، نماینده دائمی توتال در هیئت مدیره توتال ابوظبی، عضو هیئت مشاوران موسسه فرانسوی وایوندی از سال 2009، عضو هیئت نظارت شرکت تکنیپ از 30 آوریل 2009 تا 30 آوریل 2013، عضویت در هیئت مدیره شرکت مهندسی و ساخت تکنیپ، عضویت در هیئت مدیره شرکت اکتشاف و برداشت Norge A.S، عضویت درهیئت مدیره شرکت بالادستی توتال انگلیس و عضویت درهیئت مدیره شرکت اکتشاف و برداشت میانمار را در کارنامه کاری خود دارد.

کد خبر 227194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =