صرفه جویی 5 میلیارد دلاری با افزایش گازرسانی به نیروگاهها

افزایش حجم گازرسانی به نیروگاههای کشور در 6 ماه نخست امسال، 5 میلیارد دلار صرفه جویی به همراه داشته است.

معاون وزیر نفت در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: در 6 ماه نخست امسال، 33 میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاههای کشور تحویل شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 7.7 میلیارد متر مکعب افزایش داشته است.

حمیدرضا عراقی افزود: با توجه به جایگزینی گاز با فرآورده های نفتی در نیروگاهها و مقایسه قیمتها مشخص شد که از مصرف سوخت مایع به ارزش 5 میلیارد دلار جلوگیری شده است.

وی تاکید کرد: کاهش حجم ارسال گاز به نیروگاهها به معنای وارد کردن روزانه 100 میلیون لیتر (معادل 100 میلیون دلار) گازوییل به کشور است، بنابراین می توانیم با مصرف بهینه در بخش خانگی و افزایش تحویل گاز به نیروگاهها، ارزش افزوده ایجاد کرده و از خروج میزان زیادی ارز از کشور جلوگیری کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، با توجه به افزایش ظرفیت تولید گاز پیش بینی می شود حجم گازرسانی به نیروگاههای کشور در فصل زمستان به میانگین 50 میلیون متر مکعب در روز برسد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش خواهد داشت.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران نیز پیشتر به خبرنگار شانا گفته بود: با تحقق افزایش ظرفیت تولید گاز در بخش بالادستی( 80 تا 100 میلیون متر مکعب)، پیش بینی شده است گازرسانی به نیروگاهها امسال به ٤٢ میلیارد متر مکعب افزایش یابد.

به گفته حسن منتظر تربتی، شرکت ملی گاز ایران در سال گذشته، ٣٦ میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاهها تحویل داده است.

به گزارش شانا، افزایش سهم توزیع گاز به بخشهای نیروگاهی و صنعتی علاوه بر تسریع در چرخه اقتصادی کشور نقش بسزایی در جلوگیری از آلودگی زیست محیطی و تحقق توسعه پایدار دارد.

کد خبر 227198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =