حمایت از شرکتهای دانش بنیان برای ما اولویت دارد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: حمایت از شرکتهای دانش بنیان از اولویتهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، دکتر سورنا ستاری که به اهواز سفر کرده است، امروز (شنبه اول آذر ماه) در بازدید از پارک علم و فناوری خوزستان یکی از  اهداف اصلی این سفر را بررسی روند فعالیتهای شرکتهای دانش بنیان عنوان کرد.

وی با اشاره به واگذاری اختیارهای بیشتر به شرکتهای دانش بنیان و نیز کار گروه های استانی پروهش و فناوری، افزود: تا پایان سال 10 هزار میلیارد ریال بودجه صندوق فناوریهای نوین به این صندوق واریز می شود.

ستاری با تاکید بر ضرورت حمایت از شرکتهای دانش بنیان از سوی دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری، اظهار کرد: جهت گیری این شرکتها باید به سمتی برود که هر پروژه ای تعریف می شود، مشتری داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: پارک های علم و فناوری در زمینه تجاری سازی فناوریها فعال هستند و از هرگونه همکاری در جهت افزایش تعداد این پارک ها در دانشگاه ها، حمایت می شود.

وی با بیان اینکه پارک های علم و فناوری باید تکیه گاهی مانند دانشگاه ها داشته باشند، از پیشنهاد ایجاد بازار نفت به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خبر داد و افزود: در چارچوب این پیشنهاد هر خریدی که به جای خارج از کشور از شرکتهای داخلی انجام شود  یک تا سه درصد ارزش خرید به عنوان کمک در اختیار استانداری خوزستان قرار می گیرد.

ستاری اظهار کرد: یاید از استادان دانشگاهی که شرکت های دانش بنیان تاسیس می کنند حمایت شود و محیط دانشگاه باید برای آنها زمینه های لازم را فراهم سازد.

در آغاز این بازدید رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: هم اکنون 122 شرکت در این پارک و 30 شرکت دیگر در مراکز رشد دانشگاهها فعالیت دارند.

دکتر بابک مختاری با اشاره به توسعه خوشه های صنعتی نفت، گاز، پتروشیمی، خرما و پوشاک خوزستان با همکاری شرکت شهرک های صنعتی افزود: 37 شرکت دانش بنیان از طریق کارگروه پژوهش و فناوری در استان تاسیس شده که از این تعداد 52 درصد در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت دارند.

وی با اشاره به این که چهار شرکت دانش بنیان دیگر برای تاسیس در استان به کارگروه فناوری استان معرفی شده است، اظهار کرد: بازدید صندوق فناوری های نوین از شرکت های دانش بنیان شروع شده و امید می رود برای توسعه این بخش در استان، استفاده بهینه ای از اعتبارات این صندوق به عمل آید.

بازدید از شرکتهای دانش بنیان و  دانشگاه های شهید چمران، علوم پزشکی جندی شاپور و دانشکده نفت اهواز و حضور در کار گروه پژوهش و فناوری استان از برنامه های سفر یک روزه معاون فناوری رییس جمهوری به استان خوزستان است.
کد خبر 229324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =