پیشرفت 65 درصدی طرح توسعه میدان نفتی هندیجان

عملیات لوله گذاری (مهندسی، ساخت و نصب) طرح توسعه میدان نفتی هندیجان تکمیل شده و فعالیت سازه ای و رنگ آمیزی ساخت 2 سکوی سر چاهی 07 و 08 در حال انجام است.

حمید رضائیان اصل در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این که نفت تولیدی از این میدان هم اکنون به وسیله دو خط لوله 10 و 12 اینچ به طول 10 کیلومتر به مجتمع دریایی بهرگانسر منتقل و پس از اختلاط با نفت این میدان و طی مراحل تصفیه مقدماتی به بهرگان ارسال می‌شود، گفت: بخش زیادی از سازه فلزی دکلهای 07 و 08 انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران (ایزوایکو) تاکید کرد: مهندسی، تامین کالا، ساخت، نصب و عملیات راه اندازی در سه بخش ساخت 2 سکوی سرچاهی 07 و 08، اجرای 4.5 کیلومتر خط لوله دریایی و کابل گذاری و برق رسانی به طول 26 کیلومتر جزو تعهدات ایزوایکو بوده که در حال انجام است.

به گزارش شانا، حمیدرضا کریمی، مجری پروژه‌های تاسیسات خشکی و دریایی منطقه بهرگان نیز چند هفته پیش اعلام کرد که امکان انجام عملیات حفاری و تولید نفت از سکوی هندیجان ٨ با اجرای پروژه ساخت و نصب یک سازه چهارپایه در آینده ای نزدیک فراهم شده است و با استقرار دکل در آینده ای نزدیک، حفاری در این سکو آغاز می شود.

مجری طرحهای تاسیسات خشکی و دریایی منطقه بهرگان با بیان این که به طور طبیعی با پایان عملیات حفاری و تولید نفت، میزان برداشت نفت از میدان هندیجان افزایش می یابد، تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت تولید روزانه نفت در این میدان، حدود ٢٥ هزار بشکه است.

میدان نفتی هندیجان در شمال غربی خلیج فارس و روی دامنه جنوبی فروافتادگی دزفول قرار دارد. تولید از این میدان به عنوان نخستین میدان دریایی توسعه یافته در خلیج فارس، در دهه ٤٠ آغاز شد.

نفت تولیدی از بخشهای خشکی و فراساحلی میدان هندیجان پس از ورود به سکوی مرکزی هندیجان به تاسیسات سکوی بهرگانسر ارسال و در آنجا پس از فراورش اولیه آماده صادرات می‌شود.

کد خبر 231450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =