اجرای پروژه پتروشیمی دهلران در دستور کار دولت قرار دارد

پروژه پتروشیمی دهلران به صورت جدی در دستور کار دولت قرار دارد و منابع و سرمایه گذار قوی برای اجرای آن فراهم خواهد شد.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری امروز (دوشنبه 31 فروردین ماه) در آیین گشایش پروژه آبیاری، زهکشی و ترمیم سد انحرافی دویرج با بیان این که کشور به شدت با کمبود منابع آب روبرو است و برای جبران آن نیازمند اقدامهای بزرگی هستیم، گفت: میزان بارشها در سالهای اخیر کاهش یافته و دمای کشور نیز قدری بالاتر رفته که این موضوع ایجاب می‌کند در زمینه تامین آب و مدیریت مصرف تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: دولت تدبیر و امید به موضوع آب به عنوان یکی از تنگناهای بزرگ پیش روی توسعه ایران تمرکز کرد و برای همین تاکید داشت که برخی طرحهای مهم در حوزه آب و خاک که سالهاست بصورت نیمه تمام باقی مانده باید به سرعت به بهره برداری برسد.

جهانگیری تصریح کرد: رئیس جمهوری طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب درخواست کرد تا برای اجرای طرحهای مهم آب و خاک کشور حدود 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به عنوان وام در اختیار دولت قرار گیرد و مقام معظم رهبری نیز با این درخواست که یک ضرورت برای کشور بود موافقت کردند.

معاون اول رئیس جمهوری عنوان کرد: یک محدودیت پیش روی دولت برای استفاده از این منابع این بود که باید آن را تبدیل به ریال می‌کرد که برای این کار دو راه پیش رو داشت.

وی با بیان این که ساده ترین راه پیش روی دولت این بود که این میزان ارز را به بانک مرکزی بدهد و معادل آن ریال دریافت کند، اما این کار باعث می‌شد که تورم در کشور افزایش یافته و بر ملت ایران فشار وارد شود.

جهانگیری با تاکید بر این که خوشبختانه مدیریت فعلی دولت، مدیریتی مجرب، آگاه و صاحب نظر است، گفت: دولت برای تبدیل ارز به ریال روشی را انتخاب کرد که خود قدری به زحمت افتاد، اما مانع از ایجاد زحمت بر مردم و افزایش تورم شد.


کد خبر 239041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =