بلغارستان می‌تواند پل ارتباطی ایران با کشورهای اروپایی در حوزه انرژی باشد

رئیس جمهوری گفت: بلغارستان دارای موقعیت جغرافیایی ممتاز در جنوب شرقی اروپاست و می‌تواند پل ارتباطی ایران با کشورهای اروپایی در همه حوزه ها از جمله در زمینه انتقال انرژی باشد.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (سه‌شنبه 22 اردیبهشت ماه) پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید بلغارستان با اشاره به بیش از یک قرن مناسبات سیاسی بین دو کشور، گفت: همکاریهای ایران و بلغارستان در این مدت همواره خوب بوده است و امیدواریم حضور شما در شرایط جدید بر تحکیم مناسبات و رسیدن به نقطه مطلوب در روابط تاثیرگذار باشد.

وی آمادگی کشورمان برای توسعه روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با بلغارستان را یادآور شد و افزود: دو کشور دارای ظرفیتها و جاذبه های فرهنگی و طبیعی بسیاری درحوزه گردشگری هستند و باید در این زمینه بیش از پیش فعالیت کرد.

سفیر جدید بلغارستان نیز با اشاره به اراده مقامهای ارشد کشورش برای تحکیم مناسبات با ایران در همه زمینه ها، تصریح کرد: در طول دوران ماموریتم در تهران تلاش خواهم کرد تا همکاریهای تهران، صوفیه در همه زمینه ها بویژه در عرصه اقتصادی و فرهنگی افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، خریستو پولنداکف با اشاره به موقعیت سوق الجیشی بلغارستان به عنوان دروازه اروپا، عنوان کرد: با توجه به صرفه اقتصادی، بلغارستان می‌تواند مسیر انتقال انرژی و همچنین پل ترانزیت کالا و حمل و نقل بین منطقه، ایران و اروپا باشد.

 

کد خبر 240866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =