روسیه پالایشگاه 4 میلیارد دلاری اوگاندا را می‌سازد

روسیه در حالی به زودی قرارداد ساخت یک پالایشگاه 4 میلیارد دلاری را با اوگاندا امضا می‌کند که پیش از این آمریکا با این اقدام مخالفت کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری «نیوویژن»، روسیه به زودی توافقنامه‌ای را با اوگاندا امضا می‌کند تا بر اساس آن یک پالایشگاه نفتی با هزینه چهار میلیارد دلار در این کشور بسازد.

«فیلمون ماتکه»، وزیر همکاری‌های منطقه‌ای اوگاندا در دیدار با سفیر روسیه با بیان این خبر گفت: بر اساس این قرارداد که 19 مه (29 اردیبهشت ماه 94) به امضا می‌رسد، دو کشور همکاری‌های مختلفی در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی خواهند داشت.

ماتکه تصریح کرد: مذاکرات بین دو کشور در خصوص ساخت پالایشگاه نفتی اوگاندا نیز در مراحل پایانی خود قرار دارد.

وی افزود: به دولت روسیه به خاطر شرکت در مناقصه و رسیدن به مراحل نهایی قرارداد ساخت این پالایشگاه، تبریک می‌گویم.

بر اساس این گزارش، اوگاندا پروژه ساخت پالایشگاه نفتی خود با هزینه چهار میلیارد دلار را به شرکت «آر تی گلوبال» روسیه واگذار کرده است و هم‌اکنون گفتگوها در خصوص جزئیات این قرارداد در حال انجام است.

اعطای قرارداد ساخت پالایشگاه نفتی اوگاندا به روسیه در حالی است که آمریکا پیش از این از دولت اوگاندا خواسته بود تا در این خصوص با شرکت‌های روس همکاری نکند.

در واکنش به این اقدام، «سرگئی شیشکین» سفیر روسیه در اوگاندا نیز گفته بود: اوگاندا مردمان هوشمندی دارد و این قرارداد به نفع آنهاست.

بعد از آن که شرکت دولتی روستک روسیه چندی پیش در مناقصه ساخت یک پالایشگاه نفتی در اوگاندا برنده شد، «اسکات دلیسی»، سفیر آمریکا در اوگاندا به دلیل وجود نام «سرگئی چمزوف»، مدیرعامل روستک در فهرست تحریمهای آمریکا علیه روسیه، به انتقاد از اعطای این قرارداد به شرکت روستک پرداخت و از دولت اوگاندا خواست تا به تحریمهای اعمال شده علیه روسیه توجه کند.

اوگاندا در سال ٢٠٠٦ موفق به کشف ذخایر تجاری نفتی در منطقه «آلبرتین» واقع در جنوب غربی این کشور شد. 

اوگاندا هم‌اکنون انتظار دارد تا با تکمیل ساخت پالایشگاهی با ظرفیت پالایش روزانه ٦٠ هزار بشکه نفت در منطقه غربی «هویما»، در سال ٢٠١٧ یا ٢٠١٨ بتواند تولید نفت خود را آغاز کند.

به گفته «ارنست روباندو»، نماینده اداره اکتشاف و تولید نفت وزارت انرژی اوگاندا، ذخایر نفتی این کشور ٦,٥ میلیارد بشکه است که ١.٥ میلیارد بشکه از آن امکان استخراج از زمین را دارد.
کد خبر 240884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =