توسعه میدانهای مشترک با تکیه بر منابع صندوق توسعه ملی

قانون بودجه امسال به وزارت نفت بر حسب سازوکاری اجازه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه در میدانهای مشترک را می‌دهد. باوجوداین امکان استفاده بیشتر از منابع صندوق برای این موضوع وجود دارد.

نادر فریدونی در گفتگو با خبرنگار شانا، در حاشیه جلسه علنی امروز( سه‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه) با ابراز امیدواری برای افزایش تولید نفت و گاز در کشور گفت: سال 93 بیش از 100 میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید کشور افزوده شد که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال نیز همین مقدار به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه می‌شود .

رئیس کمیته نفت، گاز و پتروشیمی کمیسیون انرژی افزود: با تحقق برنامه‌های تولید گاز ضمن رفع کمبود نیاز داخلی، صادرات گاز کشور هم افزایش می‌یابد.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به احکام بودجه برای توسعه‌ای سرمایه گذاریها در میدانهای مشترک نیز گفت: این که بتوان بیشتر از ظرفیتهای صندوق توسعه ملی برای توسعه‌ای میدانهای مشترک استفاده کرد امکان پذیر است البته اگر این ظرفیت و منابع در صندوق وجود داشته باشد.

فریدونی تصریح کرد: باوجود آن‌که قانون بودجه 94 ابلاغ و اجرا شده است می توان دوباره پیشنهاد استفاده از منابع برای میدانهای مشترک را بررسی کرد.

در قانون بودجه 94، اجازه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری در میدانهای مشترک به میزان ٤,٨ میلیارد دلار برحسب سازوکاری داده شد.

کد خبر 240892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =