مدل تازه قرارداد نفتی ایران ظرف 2 تا 3 ماه آینده معرفی می شود

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از معرفی پروژه های نفت و گاز و مدل تازه قرارداد نفتی ایران ظرف 2 تا سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، امیر حسین زمانی نیا امروز (پنجشنبه، یکم مردادماه) در کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری ایران و اتحادیه اروپا در وین اتریش گفت:  ایران حدود 50 پروژه نفت و گاز به ارزش 185 میلیارد دلار مشخص کرده و امیدوار است که قراردادهای ین پروژه ها را تا سال 2020 میلادی امضا کند.
وی افزود: ایران برای مذاکره با سرمایه گذاران احتمالی به منظور مشارکت در پروژه های نفت و گاز، مدل تازه قراردادهای نفتی این کشور را با عنوان قرارداد نفتی ایران (IPC) تدوین کرده است.

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی افزود: مدل تازه قراردادهای نفتی ایران برخی نقصها و مشکلات قراردادهای پیشین بیع متقابل را بطرف کرده است و منافع کوتاه و بلند مدت را برای سرمایه گذاران فراهم می کند.

زمانی نیا گفت: مدل تازه قراردادهای نفتی ایران 20 تا 25 ساله خواهد بود (طولانی تر از مهلت قراردادهای بیع متقابل) و هزینه خدمات شرکتهای بزرگ بین الملی نفت و گاز که در پروژه های این کشور سرمایه گذاری می کند، می پردازد.

وی گفت: ایران پروژه های نفتی مشخص شده و قراردادهای نفتی خود را ظرف دو تا سه ماه آینده معرفی می کند.

بر اساس این گزارش، ایران امروز در کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری ایران و اتحادیه اروپا در وین اتریش رئوس کلی برنامه خود برای احیای بخشهای عمده صنعتی خود و روابط بازرگانی پس از توافق هسته ای و لغو تحریمها را مشخص کرد، این کشور نیز از هدف خود برای اجرای پروژه های نفت و گاز به ارزش 185 میلیارد دلار تا سال 2020 میلادی خبر داد.

کد خبر 244460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =