نقش موثر سوخت گاز در کاهش آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه‌ای

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به نقش موثر سوخت گاز در کاهش آلودگی هوا، همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، بر ضرورت توسعه گازرسانی و تامین گاز مورد نیاز روستاهای کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، همزمان با هفته دولت و سفر معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به شهرستان ملارد، ایستگاه ورودی ششم گاز  تهران توسط وی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی در این آیین ابراز امیدواری کرد که همزمان با توسعه گازرسانی در کشور، تلاش برای افزایش راندمان مصرف گاز نیز آغاز شود.

ابتکار باتاکید بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف انرژی بویژه گاز در کشور تصریح کرد: گاز نقش موثری در بهبود محیط زیست کشور به ویژه در بخش مقابله با آلودگی هوا دارد، از این رو جلوگیری از اتلاف این منبع مهم انرژی باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از همراهی و تلاش وزارت نفت با سازمان محیط زیست از طریق توسعه گازرسانی در کشور قدردانی و تشکر کرد.

در این آیین، یعقوبعلی حسین نیا، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران نیز باتشریح وضع ایستگاه و نقش آن در تامین گاز استان تهران، گفت: بهره‌برداری از این ایستگاه منجر به تامین 15 درصد از گاز مورد نیاز استان تهران خواهد شد.

حسین نیا سهم گاز را به عنوان سوخت خودروها در تهران 4 میلیون مترمکعب دانست و افزود: به طور کلی 22 درصد انرژی تولیدی از گاز کشور در استانهای تهران و البرز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران تاکید کرد: نمونه مصرف گاز تهران و البرز و تجمیع جمعیتی حدود 15 میلیون نفر در این دو استان، ضرورت توجه به آمایش سرزمین را بیش از پیش نشان می‌دهد.

حسین نیا با اشاره به این که ضریب نفوذ گاز در تهران بالاترین ضریب است، گفت: با عزم جدی وزیر نفت و حمایت مجلس، مقرر شده تا پایان سال 95 تمام روستاهای کشور گازرسانی شوند که بدون تردید این مهم نقشی بسزا در حفظ محیط زیست خواهد داشت.

کد خبر 246139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =