سهم ال پی جی در سبد سوخت حمل و نقل کشور احیا می شود

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در حال برنامه ریزی برای احیا سهم ال پی جی در سبد سوخت ناوگان حمل و نقل کشور است.

شهاب الدین متاجی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به دنبال ایجاد تنوع بیشتری در سبد سوختی کشور بویژه در بخش حمل و نقل است، یادآور شد: هم اکنون در وسایل نقلیه سنگین از دیزل و در خودروهای سبک از بنزین و سی ان جی استفاده می شود.

وی با بیان این که هم اکنون در تولید ال پی جی ظرفیت مازاد بر مصرف داخلی داریم که صادر می شود، گفت: طبیعی است که اگر به جای بنزین، ال پی جی استفاده شود سودآوری بالاتری به دلیل پایین بودن قیمت و آلایندگی کمتر نسبت به بنزین ایجاد می کند.

متاجی به تولید ال پی جی در تمام پالایشگاههای کشور اشاره و تصریح کرد: با گسترش شبکه گازرسانی به شهرها، مصرف ال پی جی در کشور کاهش یافته است و باید این فرآورده صادر شود و یا به مصرف سوخت خودرو برسد که هم اکنون به مصرف سوخت بعضی از صنایع و مصارف خانگی می رسد.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به این که مصرف کنونی ال پی جی نسبت به سال 92 در کشور بیش از 8 درصد کاهش یافته است، افزود: مصرف ال پی جی از 10 هزار و 231 میلیون لیتر در روز در سال 92 به 9 هزار و 381 میلیون لیتر در روز در امسال رسیده است.

به گفته وی، هزینه ساخت جایگاه سوختگیری ال پی جی بسیار پایین تر از سی ان جی و بنزین است و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران قصد دارد به کمک بخش خصوصی اقدام به ساخت جایگاه ال پی جی کند.

کد خبر 246473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =