فعالیت اتریشیها برای ازدیاد برداشت از میدان نفتی گچساران

رئیس دانشکده نفت دانشگاه مونتان اتریش گفت: تمرکز همکاریهای دانشگاه مونتان و دانشگاه صنعت مطالعه روشهای ازدیاد برداشت از میدان نفتی گچساران خواهد بود.

دکتر گرهارد تون هازر در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که اصل کلیدی در توافقنامه امضا شده میان دانشگاه صنعت نفت و دانشگاه مونتان اتریش، شامل همکاریها در سه حوزه مهم می شود، گفت: تحقیق، توسعه و مطالعات فناورانه برای میدان نفتی گچساران اولویت نخست برای همکاری دو طرف به شمار می آید و در نظر داریم با کمک یکدیگر ضریب بازیافت نفت این میدان را ارتقا دهیم. 

وی با اشاره به استفاده از فناوریهای پیشرفته و جدید در پروژه های ازدیاد برداشت، افزود: در مرحله بعد تبادلات علمی میان دانشکده مهندسی نفت دانشگاه مونتان و دانشگاه صنعت نفت ایران صورت خواهد گرفت. استادان دانشکده مهندسی نفت دانشگاه مونتان می توانند به صورت مهمان در دانشگاه صنعت نفت ایران و در مقابل استادان ایرانی نیز در دانشکده نفت مونتان تدریس کنند و همچنین می توانیم تبادل دانش و فناوری داشته باشیم.

رئیس دانشکده مهندسی نفت دانشگاه مونتان تصریح کرد: دانشجویان ایرانی در مقطع دکترا می توانند برای فرصتهای مطالعاتی چند ماهه به دانشگاه مونتان بیایند و در مقابل دانشجویان اتریشی نیز در دانشگاه صنعت نفت ایران فرصت مطالعاتی داشته باشند و تمرکز ما نیز بر مطالعات فناورانه در پروژه ازدیاد برداشت از میدان گچساران خواهد بود.

تون هازر با ابراز خوش بینی نسبت به آینده همکاریهای دو جانبه، گفت: ظرفیتهای بسیاری در ایران وجود دارد و ایران نیاز دارد که ضریب بازیافت و تولید میدانهای نفتی خود را افزایش دهد، بنابراین برای ما به عنوان بخشهای دانشگاهی زمینه مطلوبی برای پروژه های تحقیقاتی وجود دارد.

وی با بیان این که نتایج مطالعات نباید در حد یک تحقیق ساده بماند و باید به صورت عملیاتی در زمینه افزایش ضریب بازیافت از میدانهای نفتی به کار گرفته شوند، گفت: تعداد زیادی از شرکتهای نفتی بزرگ از این طرحها پشتیبانی و حمایت می کنند و حاضرند در این پروژه ها سرمایه گذاری کنند.

تون هازر در پایان اظهار کرد: ما آماده همکاری گسترده با ایران هستیم زیرا معتقدیم این طرحهای تحقیقاتی بزودی به نتیجه خواهد رسید و سود زیادی را عاید ایران و سرمایه گذاران در این کشور خواهد کرد.

کد خبر 246620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =