تولید نفت از میدان رامشیر 26 درصد افزایش می یابد

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری از اجرای طرح بزرگ جداسازی سیستم فرآورشی نفت نمکی و غیرنمکی در واحد بهره برداری رامشیر خبر داد.

به گزارش شانا، محمد باورساد اظهار کرد: طرح جداسازی سیستم فرآورش نفت نمکی از غیر نمکی با توجه به قدمت بالای میدان نفتی رامشیر و روند نمکی شدن تعدادی از چاههای این میدان به دلیل نبود تاسیسات تفکیک و فرآورش نفت نمکی در شرکت آغاجاری در حال اجراست.

وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته از اسفند ماه پارسال اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت و زمان اجرای آن یکساله پیش بینی شد که با استفاده از توانمندی مهندسان و کارشناسان و همچنین بسیج امکانات داخلی شرکت تا کنون موفق به اجرای 67 درصد این پروژه شده ایم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری تصریح کرد: بازرسی و انجام تعمیرات لازم، انتقال و نصب دو دستگاه تفکیک گر مازاد از واحدهای منطقه، نصب ادوات فرآورشی و کنترلی، لوله ها و اتصالات مورد نیاز، زیرسازی و بتن ریزی محل نصب ادوات و همچنین ساخت یک گودال تبخیر در بیرون کارخانه برای جلوگیری از آلودگی احتمالی زیست محیطی بخشی از اقدامهای صورت گرفته به این منظور بوده است.

وی گفت: با تحقق این پروژه که با هزینه ای بالغ بر 40 میلیارد ریال در حال اجراست می توان تولید میدان رامشیر را روزانه 26 درصد افزایش داد که این خود سود فراوانی را برای شرکت در بر خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، میدان نفتی رامشیر که در سال 1341 کشف و تولید از آن سال 1346 آغاز شد یکی از میدانهای تحت سرپرستی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری است که در فاصله 15 کیلومتری جنوب غربی شهرستان امیدیه و 120 کیلومتری جنوب شرقی اهواز قرار دارد.

کد خبر 246704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =