افزایش 2.8 درصدی تولید گاز پالایشگاه پارسیان

حجم فرآورش گاز پالایشگاه پارسیان در 206 روز امسال شاهد افزایش 2.8 درصدی بوده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به شهرستان مهر در استان فارس، مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان با بیان این که در 206 روز پارسال نزدیک به 13.6 میلیارد مترمکعب گاز تولید شده است، گفت: این مقدار در مدت مشابه امسال به 14 میلیارد مترمکعب رسیده است.

فرشید ابدالی افزود: از ابتدای امسال تاکنون (206 روز) به صورت میانگین روزانه 68.1 میلیون مترمکعب گاز تولید شده، در حالی که این مقدار در مدت مشابه پارسال، 66.3 میلیون مترمکعب بوده است.

وی یادآور شد: این شرکت 46 درصد از خوراک خود را از حوزه تابناک، 11 درصد از حوزه وراوی و 43 درصد نیز از حوزه هما- شانول دریافت و پس از فرآورش به خط چهارم سراسری تزریق می شود.

به گفته ابدالی، این شرکت پس از مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان دومین تولید کننده گاز، در مجموع 12.8 درصد گاز مورد نیاز کشور را تامین می کند.

وی در ادامه با اشاره به حجم تولید میعانات گازی در این پالایشگاه اظهار کرد: در بازه زمانی یادشده امسال بیش از پنج میلیون و 300 هزار بشکه میعانات گازی در این شرکت تولید شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان ادامه داد: میعانات تولید شده در چهار مخزن 18 هزار مترمکعبی ذخیره شده و توسط خط 10 اینچ به عسلویه ارسال و از آنجا به خارج از کشور صادر می شود.

کد خبر 248395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =