حمایت وزارت نفت از انرژیهای تجدیدپذیر

وزیر نفت گفت: سوختهای فسیلی دست کم تا 50 سال آینده به عنوان سوخت نخست در جهان خواهند بود.

به گزارش خبرنگار شانا از هتل هما، بیژن زنگنه امروز ( شنبه، 30 آبانماه) پیش از آغاز هفدهمین نشست عادی مجمع کشورهای صادرکننده گاز در جمع خبرنگاران در واکنش به سهم برابر سوختهای فسیلی و انرژیهای تجدیدپذیر در ترکیب سبدانرژی جهان تا سال 2025، گفت: آمارهای جهانی چنین چیزی را نمی‌گوید؛ البته رقم رشد انرژیهای تجدیدپذیر در آینده بالا خواهد رفت، اما این گونه نیست که 50 درصد از کل انرژی جهان در سال 2025 از انرژی تجدیدپذیر تامین شود. 

وی با بیان این‌که جایگاه گاز و زغالسنگ در ترکیب سبد انرژی جهان برخلاف نفت بالا خواهد رفت، تصریح کرد: براساس پیش بینیها، سهم گاز تا 28 درصد و سهم زغالسنگ به 30 درصد خواهد رسید؛ اما نسبت نفت پایین می‌آید.

زنگنه با بیان این‌که انرژیهای تجدیدپذیر در آینده رشد قابل توجهی خواهند داشت، اما این رشد از 10 درصد فراتر نخواهد رفت، تصریح کرد: البته ما از این موضوع خوشحال نیستیم؛ اما به دلیل محدودیتهایی که وجود دارد سوختهای فسیلی همچنان حرف نخست را در جهان خواهند زد.

وزیر نفت افزود: پیام این اجلاس این است که چرا گاز سهم بیشتری در سبد انرژی سوخت جهان ندارد و روند صعودی مصرف زغالسنگ با وجود آلایندگی آن بیشتر است. 

زنگنه درباره این که آیا وزارت نفت وارد مباحث استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر خواهد شد گفت: خیر؛ اما از فعالیتهایی در این زمینه حمایت خواهیم کرد. 

 

کد خبر 250475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =