آموزش در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت،پروژه محور است

آموزش در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران،به صورت پروژه محور برگزار می شود.

رئیس آموزش و برنامه ریزی نیروی انسانی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به خبرنگار شانا، گفت: با توجه به این که بیشتر قراردادهای این شرکت قالب E P C دارد، این مهم نیز به شکل ویژه ای در برنامه ریزی دوره های آموزشی مورد توجه قرار گرفته است.

مجید برزی با بیان این که طرحهای متعددی در حوزه های ساخت پالایشگاه، انبار نفت و خطوط لوله در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران اجرا شده است، تصریح کرد: آموزش در هر یک از بخشهای E P C به صورت تخصصی و متناسب با مباحث هر یک از این حوزه ها ارائه می شود.

وی گفت: به طور مثال در بخش مهندسی (E) فردی که آموزشهای متناسب و تخصصی این دوره را گذرانده باشد باید بتواند نظارت و پایش دقیقی بر اطلاعات ارسالی و عملکرد پیمانکار در این بخش (مهندسی) داشته باشد.

برزی درباره آموزشهای بخش مربوط به تدارکات (P) نیز گفت: آموزش در این بخش به مباحثی از جمله چگونگی تامین کالا، منابع و خرید کالا، امور گمرکی و ترخیص کالا، همچنین انتقال و انبار داری کالا، به صورت تخصصی اشاره دارد.

رئیس آموزش و برنامه ریزی نیروی انسانی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در توضیح ارائه آموزشهای بخش C (نصب دستگاهها و تجهیزات) نیز اظهار کرد: در این بخش نیز آموزشهایی در خصوص صدور پروانه کار گرم و سرد ویژه مرحله اجرا، و یک دوره آموزشی نیز در زمینه نصب تجهیزات ارائه می شود.

وی تاکید کرد گفت: در حوزه آموزش،فرآیندهای مختلفی از جمله نیازسنجی، طراحی و برنامه ریزی،همچنین اجرا و سنجش اثر بخشی دوره ها در بخشهای عمومی، تخصصی و مدیریت سرپرستی مورد توجه قرار گرفته است.

برزی با بیان این که در مدیریت امور طراحی و مهندسی این شرکت هفت سر فصل تعریف شده است، گفت: مکانیک، برق، ابزار دقیق، فرآیند، همچنین سیویل، خطوط لوله و خوردگی، دوره های آموزشی هستند که به صورت تخصصی ارائه و برگزار می شوند.

وی تصریح کرد: این دوره ها با توجه به آخرین نسخه ها (ورژنها) ی استانداردهای مورد نظر و نرم افزارهای مربوط برگزار می شود.

به گفته برزی، به دلیل تغییر نسخه (ورژن) برخی استانداردها و نرم افزارها و یا ارائه نرم افزارهای جدید،این امکان وجود دارد که بعضی دوره ها با هدف تکمیل اطلاعات، در بازه زمانی یک یا چندساله دوباره برگزار شود.

کد خبر 250989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =