شرکتهای داخلی باید با زبان بین المللی کار کنند

مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی با بیان این که پیمانکاران داخلی در بخش حفاری توانستند رکوردهای خوبی در پارس جنوبی کسب کنند، گفت: با این حال آنها باید بتوانند با زبان بین المللی کار کنند.

به گزارش خبرنگار شانا، غلامرضا منوچهری، صبح امروز ( یکشنبه، هشتم آذرماه) در دومین روز کنفرانس تهران در نشست معرفی ظرفیتهای داخلی کشور با بیان این مطلب افزود: پیمانکاران داخلی در بخش حفاری توانستند رکوردهای خوبی را در پارس جنوبی کسب کنند، اما هنوز با رکوردهای جهانی فاصله دارند.

وی با بیان این که شرکتهای ایرانی در قراردادهای IPC به عنوان شریک در کنار شرکتهای خارجی حضور خواهند داشت، تصریح کرد: قراردادهایی که امروز معرفی می شوند جایگاه شرکتهای ایرانی را در لایه های مختلف کار لحاظ کرده است.

رئیس نشست معرفی ظرفیتهای داخلی کشور ادامه داد: چنانچه شرکتهای ایرانی از استعداد وظرفیت مناسبی در بخش بالادستی برخوردار باشند می توانند به عنوان شریک در قراردادهای IPC حضور داشته باشند.

وی با اشاره به توانمندی شرکتهای ایرانی در بخش حفاری ادامه داد: شرکتهای ایرانی در بخش دریایی رشد کرده اند و  فعالیتهایی مانند لوله گذاری، ساخت سکوها و جکتها صددرصد  از سوی شرکتهای ایرانی انجام شده است.

منوچهری با بیان این که ظرفیتهای خوبی در کشور داریم که به کار گرفته نمی شود، ادامه داد:مهم این است که رشد تکنولوژیکی و  کیفی داشته ایم و در کار با شرکتهای خارجی می توانند رشد کیفی نیز داشته باشند؛ مسئله ای که انتظار داریم شرکتهای ایرانی در قالب این قراردادها رشد کنند.

مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی افزود: با توجه به این که شرکتهای خارجی براساس استانداردهای خود در ایران کار می کنند این قراردادها فرصت خوبی برای رشد شرکتهای داخلی است تا بتوانند رفتار بین المللی داشته باشند که این مسئله کلید ورود به بازارهای بین المللی است.

وی افزود: به این ترتیب شرکتهای ایرانی می توانند در جایگاه واقعی خود قرار گرفته و به نوعی بین المللی شدن را تمرین کنند و با سرمایه گذاریهای میلیارد دلاری که قرار است انجام شود خودمان را انطباق دهیم.

منوچهری تصریح کرد: در این میان بانکها و بیمه ها باید نقش خودشان را ایفا کنند تا پروژه های بخش نفت رشد پیدا کنند و در یک دهه آینده کار زیادی برای رشد و توسعه صنعت نفت انجام شود.

وی با یادآوری قطع نشدن صادرات نفت در زمان جنگ، تولید نفت مناطق نفتخیزجنوب و فلات قاره در زمان جنگ و بهره برداری از فازهای پارس جنوبی در ایام تحریم، گفت: همه این قابلیتها با حضور شرکتهای خارجی دوچندان شده و سبب ارتقای توان شرکتهای داخلی خواهد شد.

 

کد خبر 250998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =