معرفی سه میدان دریایی گلشن، فردوسی و کیش شرکت متن

سه میدان گلشن، فردوسی و فازهای 2 و 3 میدان گازی کیش از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت در کنفرانس تهران و در قالب قراردادهای IPC به سرمایه گذاران معرفی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، کرامت بهبهانی، مجری طرح آزادگان شمالی، بعد از ظهر امروز (یکشنبه، هشتم آبانماه) در دومین روز از کنفرانس تهران به معرفی فرصتهای سرمایه گذاری میدانهای دریایی حوزه فعالیت شرکت مهندسی و توسعه نفت در قالب قراردادهای IPC پرداخت.

وی با بیان این که میدان فردوسی در سال 1967 کشف و لرزه نگاری سه بعدی آن نیز انجام شده است، گفت: API نفت تولیدی این میدان سنگین بوده و 8 تا 16 است.

بهبهانی نفت درجای میدان فردوسی را 37.1 میلیارد بشکه ذکر کرد و افزود: انتظار داریم با توسعه میدان، تولید آن به 70 هزار بشکه در روز برسد.

وی با اشاره به میدان گلشن که در سال 1993 کشف و لرزه نگاری سه بعدی آن نیز انجام شده، تصریح کرد: این میدان نیز دارای نفت خام سنگین بوده است و با توسعه آن، تولید آن به 25 هزار بشکه در روز خواهد رسید؛ ضمن این که نفت درجای میدان گلشن 4.5 میلیارد بشکه است.

مجری طرح آزادگان شمالی یادآور شد: با توجه به مطالعات انجام شده؛ انتظار داریم میدانهای فردوسی و گلشن باهم توسعه یابند.

وی درباره میدان گازی کیش که فاز نخست آن هم اکنون از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت درحال اجراست، ادامه داد: فاز نخست این میدان با هدف تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز در روز در حال اجراست.

بهبهانی درباره فاز 2 و 3 میدان گازی کیش، ادامه داد: انتظار داریم با توسعه این دوفاز در مجموع تولید میدان گازی کیش به سه میلیارد فوت مکعب در روز برسد. 

کد خبر 251048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =