۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
  • کد خبر: 251249
رشد 2 درصدی قیمت نفت در آستانه نشست اوپک

انتشار گزارش هایی درباره پیشنهاد عربستان برای مهار بازار نفت و همچنین کاهش ارزش دلار سبب شد قیمت نفت در بازارهای جهانی با دو درصد افزایش روبرو شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، در معاملات روز پنجشنبه (12 آذماه) قیمت نفت حدود دو درصد افزایش یافت؛ کاهش ارزش دلار و گزارش موسسه انرژی اینتلیجنس مبنی بر پیشنهاد عربستان در سال آینده میلادی برای بازگرداندن تعادل به بازار نفت با کمک کشورهای غیر اوپک، مهمترین عوامل این افزایش قیمت بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در پایان معاملات آیت بازار بورس آی سی یی لندن با 80 سنت، معادل 1.8 درصد افزایش قیمت، به سطح 43 دلار و 29 سنت رسید.

قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات آتی بازار بورس نیویورک (نایمکس) نیز 50 سنت رشد کرد و به قیمت 40 دلار و 44 سنت برای هر بشکه رسید.

با این همه، یکی از منابع صنعت نفت عربستان اعلام کرد که خبرهای منتشر شده درباره تلاش عربستان برای محدود کردن عرضه نفت، بی پایه هستند و همین مسئله سبب شد رشد قیمت نفت مهار شود.

گردهمایی وزیران نفت کشورهای عضو اوپک برای اجلاس روز جمعه (13 آذر) در وین، سبب شده است بازار نفت در واکنش به اظهارنظرهای آنان دچار نوسان های بسیار شود.

یکی از فعالان صنعت نفت در کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: بسیار دشوار است که به طور دسته جمعی یک میلیون بشکه از تولید نفت اوپک کاسته شود؛ عربستانی ها از سخن خود باز نمی گردند و بدون همکاری غیر اوپکی ها، تولید خود را کاهش نمی دهند.

وزیر نفت ایران نیز احتمال محدود کردن تولید نفت این کشور را رد کرده است.

کد خبر 251249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =