۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
  • کد خبر: 251401
واکنش بازار نفت به کاهش نیافتن تولید اوپک

ناتوانی اوپک برای توافق درباره کاهش سطح تولید خود، قیمت نفت را به پایین ترین حد خود در سال جاری میلادی نزدیک کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، در نخستین واکنش بازار به ناتوانی اوپک برای توافق درباره کاهش تولید نفت، قیمت این سوخت در معاملات امروز (16 آذرماه) بازار آسیا با کاهش روبرو شد.

در نشست روز جمعه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، اعضای این سازمان نتوانستند برای تعیین سقف تولید به توافق برسند و جلسه آنها به تلخی به پایان رسید.

در زمان 38 دقیقه بامداد به وقت گرینویچ، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا با 39 سنت کاهش، به 39 دلار و 58 سنت و قیمت هر بشکه شاخص نفت خام برنت، با 16 سنت کاهش به 42 دلار و 84 سنت رسید.

با توجه به کاهش  یادشده، اکنون قیمت نفت به پایین ترین سطح خود در سال جاری میلادی نزدیک شده است.

بانک بارکلی اعلام کرد: در بیانیه های پیشین اوپک، دست کم بر پایبندی اعضا به حفظ تولید در نزدیک سطح 30 میلیون بشکه در روز تأکید می شد، اما در بیانیه اخیر حتی این سطح از پایبندی هم گنجانده نشد.

با توجه به عرضه بیش از حد نفت در بازار، کارشناسان پیش بینی می کنند که روند کاهشی قیمت نفت ادامه داشته باشد، به گونه ای که بانک گلدمن ساکس حتی قیمت 20 دلار برای هر بشکه نفت را نیز محتمل می داند.

بانک آی ان زد اعلام کرد: حذف عملی سقف تولید اوپک، آسیب پذیری بازار نفت را شدت می بخشد و با عطف توجه بازارها به عرضه نفت در آمریکا، ممکن است که قیمت نفت کاهش بیشتری را در هفته جاری تجربه کند.

در بیانیه این بانک آمده است: اعضای اوپک درباره تعیین یک سقف تولید رسمی، حتی گفتگو هم نکردند و به بازار نفت نشان دادند که براساس نیازهای انفرادی خود به تولید نفت ادامه خواهند داد.

کد خبر 251401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =