اجرای بیش از 700 پروژه در شرکت مناطق نفتخیز جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این که طی یکسال گذشته اجرای هیچ پروژه‌ای در این شرکت متوقف نشده است، از اجرای بیش از 700 پروژه در این شرکت در این مدت خبر داد.

بیژن عالی پور در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به اظهارات وزیر نفت مبنی بر طولانی بودن مدت زمان اجرا و افزایش قیمت تمام شده پروژه‌ها، تصریح کرد: براین اساس باید قیمت تمام شده و مدت زمان اجرای پروژه‌ها را کاهش دهیم، ضمن این‌که توجه به کیفیت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. 

وی با اشاره به اجرای حدود 700 پروژه کوچک و بزرگ در شرکت مناطق نفتخیزجنوب با وجود کمبود منابع مالی، گفت: طی یکسال گذشته اجرای هیچ پروژه‌ای در این شرکت متوقف نشده؛ امکان دارد اجرای آن کند باشد که آن به دلیل تحریمها  بوده، با این حال کارکنان صنعت نفت به نحو مطلوب از بالاترین تا پایین‌ترین رده به صورت شبانه روزی در حال اجرای پروژه‌ها هستند. 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: با توجه به تنگناهای مالی که وجود دارد، تاکنون مشکلی در بحث تولید نداشته‌ایم؛ ضمن این‌که پیمانکاران و سازندگان داخلی نیز در این میان نهایت همکاری را با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب داشته‌اند.

به گزارش شانا، طی سالهای 93 و 94 بیش از 14 هزار مورد اقدام مهندسی درون چاهی، بیش از 550 مورد اصلاحیه فرایندی، بیش از 2800 مورد تعمیر اساسی تجهیزات فرآورشی و 240 مورد تعمیرات اساسی ماشین آلات دوار در پنج شرکت بهره‌برداری نفت وگاز تابع مناطق نفتخیزجنوب انجام شده است. 

همچنین در این بازه زمانی پروژه‌های مهمی از جمله ساخت چندراهه جدید گناوه، کارخانه های نمکزدایی لب سفید، هفت شهیدان، خط لوله 24 اینچ انتقال نفت از اهواز به پالایشگاه آبادان، افزایش توان تزریق در میدانهای کرنج و پارسی، جمع‌آوری و تزریق گاز نرگسی، واحد بهره‌برداری و نمکزدایی میدان منصوری با ظرفیت فرآورش 75 هزار بشکه نفت در روز با موفقیت اجرا و یا تکمیل و در مدار تولید قرار گرفتند.

 

کد خبر 251529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =