تولید نفت در مناطق نفتخیزجنوب افزایش یافت

به دنبال تعمیر چاههای تولیدی و حفاری چاههای جدید، به موازات جبران کاهش تولید در مناطق نفتخیزجنوب، تولید نفت در این مناطق افزایش یافت.

بیژن عالی پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به افزایش تولید نفت در این شرکت، گفت: با توجه به افت طبیعی مخازن، با حفاری چاههای جدید و همچنین تعمیر چاههای تولیدی، مانع از کاهش تولید نفت شده و به موازات جبران همین میزان افت تولید، افزایش تولید داشته‌ایم. 

وی بیش از 80 درصد نفت تولیدی ایران را از مناطق نفتخیزجنوب اعلام کرد و افزود: با انجام بررسیهای کارشناسی، تاسیسات فرسوده مناطق نفتخیزجنوب شناسایی شده که بر این اساس نوسازی و بهسازی تاسیسات نفت وگاز، گاز مایع، تقویت فشار گاز و دیگر تجهیزات در دستور کار قرار گرفته است. 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب با بیان این‌که بهسازی ونوسازی تجهیزات و کارخانجات نفت وگاز به سرمایه‌گذاری بالایی نیاز دارد، افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در یک بازه زمانی 10 ساله این کار انجام خواهد شد که در حال حاضر همه تاسیسات شرکت بهره‌برداری و نفت گاز مسجد سلیمان شامل لالی، زیلایی، عنبر، بالارود، کبود، قلعه نار، لب سفید، هفتکل و نفت سفید تا دوسال آینده به طور کامل نوسازی می‌شوند.

عالی پور افزود: با نوسازی انجام شده نه تنها کیفیت نفت تولیدی بهبود می‌یابد بلکه قرار است کارخانه‌های ان جی ال را نیز متمرکز کنیم.

به گفته عالی پور، کار مطالعاتی ساخت کارخانه ان جی ال 1800 به پایان رسیده و هم اکنون در انتظار جذب سرمایه برای اجرای کار است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب درباره طرحهای جدید افتتاح شده در این شرکت گفت: واحدهای نمکزدایی منصوری، لب سفید و هفت شهیدان در آبانماه امسال راه‌اندازی و در مدار عملیات قرار گرفتند.

عالی پور یادآور شد: واحد بهره‌برداری هفت شهیدان نیز پارسال راه‌اندازی شده بود اما بخشی از پروژه واحد نمکزدایی آن امسال تکمیل و  چندی پیش با حضور وزیر نفت راه اندازی شد.

کد خبر 251534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =