حوادث در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران 35 درصد کاهش یافت

سرپرست اداره HSE شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از کاهش 35 درصدی حوادث این شرکت در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

علیرضا عیدک زاده در گفتگو با خبرنگار شانا، به تشریح عملکرد اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت مناطق مرکزی ایران پرداخت و گفت: این شرکت در مجموع در 11 استان کشور فعالیت می کند و از این رو، اداره HSE مسئولیت سنگینی برعهده دارد.

وی با اشاره به فعالیت 30 ایستگاه ایمنی و آتش نشانی در مجموعه مناطق تحت پوشش شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: این شرکت 27 ماشین آتش نشانی روزآمد و قابل استفاده در اختیار دارد.

عیدک زاده تصریح کرد: با توجه به تدابیر ایمنی و اتش نشانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، حوادث در این شرکت در 6 ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد کاهش یافته است.

تعمیرات بدون هیچ حادثه ای پایان یافت

وی از انجام 6 هزار و 30 مورد بازرسی آتش نشانی، چهار هزار و 269 مورد بازرسی ایمنی و 2 هزار و 575 مورد بازرسی خودروها در 6 ماه ابتدای امسال خبر داد و افزود: در این مدت با اعمال نظارت جدی بر فعالیتهای تعمیراتی، با وجود حجم زیاد تعمیرات هیچ حادثه ای رخ نداد.  

سرپرست اداره HSE شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ادامه داد: 623 مورد تمرینهای روزانه HSE برای آمادگی در کل ایستگاهها انجام و در نیمه ابتدایی امسال، 13 مسابقه ایمنی و آتش نشانی در این شرکت برگزار شده است.

عیدک زاده در خصوص فعالیتهای آموزشی در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست توضیح داد: در 6 ماه ابتدای امسال، بیش از 48 هزار نفرساعت دوره آموزشی برای کارکنان شرکتی و پیمانکار نفت مناطق مرکزی ایران برگزار شد.

به گفته وی، ضریب کل جراحات قابل ثبت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در این مدت زمان، 1.74 بوده که نسبت به استانداردهای بین المللی در شرائط بهتری قرار دارد.

ایجاد 160 هکتار فضای سبز

این مقام مسئول در مورد فعالیتهای بیابان زدایی و ایجاد فضای سبز در این شرکت نیز گفت: طی سال گذشته و 6 ماه ابتدای امسال، 160 هکتار فضای سبز در مناطق تحت پوشش این شرکت ایجاد و یا در حال تکمیل است.

 عیدک زاده با بیان این که این شرکت نخستین بار به ست کامل دستگاه ول کپینگ مجهز شده است، ادامه داد: این دستگاه برای کنترل و مهار حریق چاهها به کار می رود و برگزاری مناقصه برای تهیه ست دوم آن به منظور استفاده در شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در دست اقدام است.
وی عنوان کرد: برای تامین ادوات و تجهیزات آتش نشانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران 20 میلیارد تومان هزینه شده است و همچنین نخستین بار، مصوبه تهیه 260 دستگاه تنفسی نیز اخذ شده است.

تامین 20 دستگاه خودرو آتش نشانی پیشرو

عیدک زاده با بیان این که مصوبه برای تهیه 20 دستگاه خودرو پیشرو آتش نشانی نیز در این شرکت اخذ شده است گفت: این خودروها سرعت عمل دسترسی پرسنل را به محل رخ دادن حوادث احتمالی افزایش می دهد؛ بخصوص که بیشتر مناطق عملیاتی در مناطق سخت گذر قرار دارند و دسترسی به آنها دشوار و زمانبر است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این 20 دستگاه خودرو، امسال و بخشی، سال آینده تامین می شود.

 عیدک زاده همچنین از برنامه پاکسازی مناطق آلوده پس از انجام عملیات حفاری در دو منطقه عملیاتی این شرکت خبر داد و گفت: در این برنامه، صد در صد منطقه از آلودگیهای ناشی از عملیات حفاری پاکسازی می شود که این طرح سال گذشته در خانگیران اجرایی شد و امسال نیز در چشمه خوش عملیاتی می شود.



کد خبر 251573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =