قیمت نفت به پایین ترین مقدار در 11 سال گذشته نزدیک شد

پیش بینی آژانس بین المللی انرژی درباره بدتر شدن وضع کنونی عرضه بیش از مقدار نفت سبب شد قیمت این کالا به پایین ترین میزان خود در 11 سال گذشته نزدیک شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، در معاملات روز جمعه (20 آذرماه) بازارهای جهانی، پس از آن که آژانس بین المللی انرژی در گزارشی اعلام کرد که وضع عرضه بیش از مقدار نفت در سال آینده میلادی بدتر می شود، قیمت نفت به پایین ترین میزان در 11 سال گذشته خود نزدیک شد.

آب و هوای متعدل در آستانه فصل زمستان از یک سو و سقوط بازارهای سهام در آمریکا از سوی دیگر نیز به افت قیمت نفت در معاملات دیروز کمک کردند.

پیتر دوناوان، کارشناس مؤسسه آمریکایی لیکیدیتی انرژی درباره این موضوع گفت: گزارش آژانس بین المللی انرژی سبب شده است امیدها به نزدیک بودن بازسازی قیمت نفت، کاهش یابد.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای نخستین بار از سال 2008 میلادی تا کنون به زیر سطح 38 دلار برای هر بشکه رسید. در پایان معاملات دیروز، قیمت این شاخص با یک دلار و 80 سنت کاهش، به 37 دلار و 97 سنت رسید.

اگر روند کنونی ادامه یابد، شاخص نفت خام برنت ممکن است در هفته جاری به حدود 34 دلار برای هر بشکه که از سال 2004 میلادی تا کنون سابقه نداشته نزدیک شود. شاخص دبلیو تی آی آمریکا نیز شاهد یک دلار و 14 سنت افت قیمت بود و در پایان معاملات دیروز در سطح 35 دلار و 62 سنت برای هر بشکه تثبیت شد.

تنها خبر تسکین بخش برای قیمت نفت خام، کاهش آمار دکلهای حفاری نفت در آمریکا بود که نشان می داد تعداد این دکلها به کمترین تعداد خود از سال 2010 میلادی تا کنون رسیده است.

آژانس بین المللی انرژی هشدار داد که روند رشد تقاضای نفت خام در جهان، رو به کاهش است.

این آژانس اعلام کرد: به نظر می رسد در سه ماه سوم سال 2015 میلادی، تقاضای نفت بیشترین مقدار رشد خود را تجربه کرد و پیش بینی می شود که رشد تقاضای روزانه نفت آهسته شود و به یک میلیون و 200 هزار بشکه در سال 2016 میلادی برسد.

کد خبر 251602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =