صنعت گاز در 6 سال آینده شاهد تحول بزرگی خواهد بود

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از ایجاد تحول بزرگ در صنعت گاز با اجرای طرح جامع شرکت ملی گاز ایران، طی 6 سال آینده خبر داد.

به گزارش شانا، حمیدرضا عراقی در جمع مدیران شرکت گاز استان اصفهان، با اعلام این خبر افزود: این طرح دارای 300 ماژول است که پیاده سازی آن بسیار مهم و دستاوردهای خوبی در پی خواهد داشت که با  اجرای طرح یادشده طی 6 سال آینده تحول بزرگی در  شرکت ملی گاز ایران ایجاد خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه و جهان گفت: ایران با دارا بودن مزیتهایی چون کوتاهترین مسیر به بازارهای گاز، بزرگترین ظرفیت تولید گاز در جهان، دارنده زیرساختهای بزرگ برای صادرات گاز به نقاط مختلف، نیاز به حداقل سرمایه گذاری و داشتن امکان صادرات، می تواند به راحتی روابط بین الملل خود را افزایش دهد.

عراقی صادرات گاز به عراق را یک پروژه مهم و استراتژیک عنوان و اظهار کرد: طی این قرارداد، برای نخستین بار در کشور، 2.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی انجام می شود و پس از آن از محل درآمد فروش گاز، سود خود را دریافت می کند و این یک فرصت خیلی خوب برای کشور است.

تولید 173 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور تا سال 2014

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به این که کشور ایران با داشتن 34 تریلیون مترمکعب ذخایر گاز دارای بزرگترین ذخایر هیدروکربوری در جهان است، تصریح کرد: ایران در سال 2014 با تولید 173 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی رتبه چهارم را در تولید گاز و با همین میزان مصرف، رتبه چهارم را از لحاظ مصرف در جهان به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به وجود 10 مجتمع پالایش گاز در کشور با ظرفیت تولید سالانه 260 میلیارد مترمکعب، گفت: بیش از 10 خط سراسری وظیفه انتقال گاز در کشور را برعهده دارند و طول خطوط انتقال گاز کشور هم اکنون به بیش از 36 هزار کیلومتر رسیده است.

عراقی با بیان این که شرکت ملی گاز ایران سال گذشته، بارها از سوی رئیس جمهوری مورد تقدیر قرار گرفت و 220 نامه تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دریافت شد، ادامه داد: شرکت ملی گاز ایران، یک شرکت موفق است که خوشبختانه از انسجام، سرمایه انسانی متعهد و اعتبار بالایی نزد مردم برخوردار است.

معاون وزیر نفت، توسعه را مشتمل بر دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری برشمرد و افزود: بخش نخست شامل عمران و آبادی فیزیکی شهرها و روستاهاست اما دلیل بر توسعه یافتگی کامل نیست بلکه توسعه باید در افکار و ذهن افراد ایجاد شود و در صورتی که ذهن افراد یک جامعه توسعه یافته شد آن جامعه خود به خود به سمت تعالی و پیشرفت حرکت می کند.

عراقی اظهار کرد: مدیران یک مجموعه نقش محوری در تعالی افراد آن مجموعه خواهند داشت و در صورتی که مدیر؛ مربی، الگو و مشوق خوبی برای زیرمجموعه خود باشد می تواند یک فضای متعالی را بسازد و به توسعه یافتگی برسد.

وی با تاکید بر این که مدیران باید کارمندان را برحسب شایستگی و تخصص خود بکار گیرند و سلیقه ای عمل نکنند، گفت: سازمانی که کارمندان آن به مدیر اعتماد داشته باشند به طور قطع به موفقیت خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، بزرگترین سرمایه شرکتها را وجود منابع انسانی شایسته و متخصص آن دانست و تصریح کرد: به منظور توسعه سازمان، امور منابع انسانی باید کارکنان را به سمت کمال و توانمندی سوق دهد.

عراقی، برنامه ریزی، آموزش، ایجاد انگیزه، ارائه خدمات به کارکنان، ایجاد شادی و نشاط در کارکنان را از مهمترین وظایف مدیریت توسعه منابع انسانی برشمرد و افزود: با توجه به این که شرکت ملی گاز ایران به عنوان یک شرکت موفق در عرصه ملی و بین المللی فعالیت می کند و به برندی بسیار معتبر تبدیل شده است بنابراین باید کارکنان این شرکت نیز با توانمندسازی خود و دیگران همسو با اهداف توسعه گام بردارند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش موثر شرکت ملی گاز ایران در توسعه کشور، تاکید کرد: به این منظور ایجاد نظم و انضباط، سرویس دهی و خدمات رسانی مناسب، اصلاح فرآیندها، تکریم ارباب رجوع و تلاش برای توانمندسازی کارکنان از مهمترین اولویتهای این شرکت است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در سفر به استان اصفهان، از منطقه دو عملیات انتقال گاز، ایستگاه تقویت فشار پل کله و شرکت گاز استان اصفهان بازدید کرد.

کد خبر 251608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =