۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
  • کد خبر: 251609
تحریمها بزودی لغو می شود

معاون اول رئیس جمهوری گفت: ایران توانسته است موضوع هسته ای را که بیش از یک دهه با ادعاها و اتهامهای بی اساس به یک مشکل تبدیل شده بود با هوشمندی و تعامل عقلانی با جامعه جهانی حل و فصل کند و به زودی شاهد لغو تحریمها خواهیم بود.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اسحاق جهانگیری که در کنفرانس سیاست بی طرفی در ترکمنستان که به مناسبت بیستمین سالگرد تصویب اصل بی طرفی ترکمنستان در سازمان ملل متحد در عشق آباد سخن می گفت، افزود: لغو این تحریمهای نادرست ضمن رفع موانع تعامل بیشتر جمهوری اسلامی ایران با جامعه جهانی، فضای مساعدتری را برای تعاملات منطقه ای و همکاری با همسایه ها فراهم می کند.
 
وی ضمن اعلام تبریک دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به کشور ترکمنستان به مناسبت فرا رسیدن بیستمین سالگرد اعلام بی طرفی این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران از نخستین کشورهایی بود که از تصمیم ترکمنستان برای اتخاذ سیاست بی طرفی حمایت کرد و این تصمیم را در توسعه، تحکیم و تعمیق دو کشور و تبدیل مرزهای دو کشور به مرزهای دوستی، برادری، صلح و آرامش و امنیت مثبت ارزیابی می کند.
 
معاون اول رئیس جمهوری افزود: روابط  دو کشور با اتکا به اشتراکهای تاریخی و فرهنگی در مسیر رشد و توسعه در همه زمینه ها گسترش یافته است و این روند با استفاده از ظرفیتهای موجود دو کشور در پرتوی اراده و تفاهم دو رئیس جمهوری در جریان است.
 
جهانگیری گفت: معتقدیم امنیت هر کشوری را امنیت منطقه پیرامونی آن تامین می کند.
 
وی افزود: محیط پیرامونی ناامن، امنیت را با هر میزان قدرت نمی تواند به طور کامل ایجاد کند و بر همین اساس ما امنیت همسایگان خود را امنیت خود می دانیم.
 
جهانگیری گفت: این روزها شاهد گسترش خشونت و افراط گرایی در منطقه و کشته شدن انسانهای بی گناه هستیم.
 
معاون اول رئیس جمهوری افزود: این روندی است که متاسفانه با مداخله کشورهای فرامنطقه ای پیچیده تر شده است و هر روز شاهد اقدامهای غیرانسانی و غیراسلامی این گروه ها به نام عدالت و اسلام هستیم.
 
وی گفت: اگر جهان با این جنایتها برخورد نکند همگی صدمه های جبران ناپذیر آن را متحمل می شویم.
 
جهانگیری افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره بر ارتقای روابط با همسایگان و منطقه استوار بوده است و این مسیر با قوت در دولت تدبیر و امید پیگیری می شود.
 
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با کشورهای منطقه به ویژه کشور ترکمنستان در تمام عرصه ها از جمله تحکیم امنیت و صلح همکاری کند.
 
بر پایه این گزارش، در این اجلاس روسای جمهور بلاروس، ازبکستان، ترکیه، افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان، گرجستان، کروواسی و مولداوی شرکت و سخنرانی کردند.
 
همچنین در این اجلاس مقامهای عالی رتبه کشورهای پاکستان، چین، هند و روسیه مواضع کشورشان را درباره توسعه مناسبات و همکاریهای منطقه ای بیان کردند.
کد خبر 251609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =