سرمایه گذاری دولت در توسعه زیرساختهای پتروشیمی ضرورت دارد

مدیر دوازدهمین همایش پتروشیمی ایران بر ضرورت سرمایه گذاری دولت در توسعه زیرساختهای صنعت پتروشیمی ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و مدیر دوازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران (IPF)، صبح امروز (یکشنبه 22 آذرماه) در آیین گشایش این رویداد بزرگ بین المللی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران دارای زیرساختهای بسیار مطلوبی برای توسعه است  و توسعه موفقیت آمیز این صنعت، ارتباط مستقیمی با رشد و حمایت از سرمایه گذاری در ایجاد زیرساختها دارد.

محمدحسن پیوندی با بیان این که صنعت پتروشیمی ایران با وجود قرارد داشتن در شرائط تحریم طی سالهای گذشته، به روند توسعه خود ادامه داده است، خطاب به معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نفت گفت: درخواست داریم حمایت کامل خود را از ایجاد زیرساختهای مورد نیاز برای توسعه صنعت پتروشیمی کشورمان که اکنون در جایگاه دوم منطقه خاورمیانه قرار دارد، دریغ نکنید.

وی افزود: به عنوان یک عضو خانواده پتروشیمی با 35 سال تجربه کاری در این صنعت معتقدم سرمایه گذاری دولت در توسعه زیرساختها ضرورت دارد و نیازی اساسی است.

پیوندی با بیان این که دولت می تواند برای اطمینان از رشد و توسعه مناسب صنعت پتروشیمی، در سواحل خلیج فارس و دریای عمان که بهترین و ایده آل ترین مناطق برای توسعه صنعت پتروشیمی به شمار می روند، سایتهای مناسبی ایجاد کند، تصریح کرد: تجربه نه چندان دور ما نشان می دهد این سرمایه گذاریها ریسک پایین و بازگشت سرمایه بالایی دارد و نیازی حیاتی برای شروع موج دوم توسعه صنعت پتروشیمی کشورمان محسوب می شود.

مدیر دوازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران ادامه داد: این تجربه در سایه تلاش، همت و عملکرد مهندس زنگنه و مهندس نعمت زاده طی دور نخست حضورشان در دولت هشتم و در طول اجرای برنامه های پنجساله سوم و چهارم توسعه اقتصادی کشور محقق شده است.

پیوندی با اشاره به این که تولید فعلی 45 میلیون تنی محصولات صنعت پتروشیمی کشورمان بدون زیرساختهای ایجاد شده در دو منطقه پارس جنوبی و ماهشهر امکانپذیر نبود، گفت:  سرمایه گذاریهای انجام شده در این مناطق سبب تحریک و رشد جهشی توسعه صنعت پتروشیمی و نیز توسعه فعالیتهای مهندسی، نصب، ساختمان و ساخت تجهیزات در داخل کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سرفصلهای این همایش که به تفصیل مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد، موضوع توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی است.

همایش IPF صبح امروز (22 آذرماه) در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد و عصر فردا (23 آذرماه) به کارخود پایان می دهد.

کد خبر 251627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =