احتمال برداشته شدن ممنوعیت صادرات نفت خام آمریکا

یک منبع آگاه در سنای آمریکا گفته است که به احتمال زیاد ممنوعیت 40 ساله صادرات نفت خام آمریکا در لایحه بودجه دولت برداشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک منبع آگاه در سنای آمریکا که نخواست نامش فاش شود گفت: احتمال زیادی وجود دارد که ممنوعیت صادرات نفت خام آمریکا که 40 سال پابرجا بوده در لایحه بودجه دولت برداشته شود. 

سخنگوی هری رید، رهبر اقلیت سنای آمریکا از ایالت نوادا، هم در مورد احتمال برداشته شدن این ممنوعیت گفت: هنوز هیچ تصمیمی در این مورد به طور قطع گرفته نشده است. 

کریستین ارتمان گفت: ما هنوز در این مورد به توافقی در میان سناتورهای آمریکا نرسیده ایم.

سناتورهای مجلس و سنای آمریکا این روزها پشت درهای بسته ملاقات می کنند تا به تصمیم گیری نهایی در مورد تصویب لایحه بودجه دولت برسند. 

سناتورهایی که موافق لغو این ممنوعیت هستند معتقدند این کار باعث خواهد شد تا تولید رو به رشد نفت خام آمریکا ادامه دار باشد و صنعت نفت این کشور به دلیل کمبود تقاضای داخلی دچار مشکل نشود. 

مخالفان لغو ممنوعیت که بیشتر آنها دموکرات هستند، می گویند که این کار می تواند اشتغال را در بخش پالایشگاه و ساخت کشتی در این کشور با مشکل مواجه کند و رشد بیشتر تولید نفت آمریکا و حفاری چاههای بیشتر می تواند برای محیط زیست مخاطره آمیز باشد. 

کد خبر 251642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =