تاسیسات فرآورش گاز «سراجه» در مدار قرار گرفت

تاسیسات فرآورش گاز مخزن ذخیره سازی سراجه با هدف افزایش پایداری شبکه گاز در مدار قرار گرفت.

مدیر منطقه سه عملیات انتقال گاز، امروز (یکشنبه، 22 آذرماه) در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این تاسیسات از روز سه شنبه (17 آذرماه) با برداشت روزانه 9 میلیون مترمکعب در مدار قرار گرفته و گاز نمزدایی شده را به شبکه انتقال گاز کشور تزریق می کند.

هوشنگ مهردادفر افزود: با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده، در مجموع یک میلیارد و ٢٥٠ میلیون مترمکعب گاز در این مخزن ذخیره شده است.

وی با بیان این که عملیات فرآورش و ارسال گاز به شبکه سراسری با هماهنگی مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران انجام می شود، اعلام کرد: بر اساس برنامه تعریف شده، تعمیرات بخش تزریق این مجتمع نیز تا پایان بهمن ماه به پایان می رسد تا این تجهیزات برای فصل تزریق آماده شوند.

مدیر منطقه سه عملیات انتقال گاز در ادامه با اشاره به آمادگی این منطقه در زمینه انتقال پایدار و ایمن گاز، گفت: بر اساس برنامه زمان بندی، عملیات تعمیرات اساسی خطوط لوله، تاسیسات تقویت فشار گاز و بازرسیهای دوره ای نیز به پایان رسیده و این منطقه آمادگی لازم را برای تامین پایدار و ایمن گاز در فصل زمستان دارد.

به گفته مهردادفر، از سوی دیگر عملیات تعویض پوشش خطوط لوله گاز نیز بر اساس برنامه تعریف شده انجام شده و تاسیسات این منطقه به صورت کامل آماده بهره برداری است.

کد خبر 251664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =